Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin lukemasi kirja?  (Luettu 261120 kertaa)

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #15 : Lokakuu 20, 2013, 11:06:31 »

Eilen tuli luettua Stpehen Kingin Painajainen läpi.

Kohtulisesti menestytny kirjailia Ben Mears saapuu Jerusalem's Lotiin (kutsutaan lähinä Salem's Lotiksi) pikkukaunpinkiin, missä hän asui lapsena. Ben on saapunut paikalle käsiteläkseen lapsuudesaan saamaan traumaa ja kirjoitakseen uuta kirjaa. Kaupungissa kuminkin alkaa tapahtua outoja asioista, kun ihmmisiä alkaa kadota.

Tämän lukemisessa kesti aikaa. Ei kirjan pituuden takia, vaan koska tuli muuta ajateltavaa. Sain sen kuminkin viimein luettua.

Tämä oli helposti ja mukaansa tempaavasti kirjoitettu. Se on Kingin tyylilä kirjoitettu, mutta tässä sitä on aika vähän (tämä oli Kingin toinen kirjoitama romaani).

Annan tälle arvoksi 4,6 (jos tälläisen arvo hyäksytään). Miinukset tulevat tarinan alusta, jotta en aluksi tajunut (siinä se tuntui ihan eri kirjalta), sen loppusta, joka oli selvemmin kirjoitettu, mutta se ei ollut mielestäni kovin vakuutava ja sen muutamista kohdista, jotka tuntuivat oudoilta. Muuten tämä oli hyvä ja kiinostava teos. Jotkin kohdat olivat jänitäviä ja melkein pelotaviakin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2013, 19:09:01 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Kipsi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #16 : Lokakuu 26, 2013, 12:17:01 »

Oon unohtanut postata tänne.. XD

Tuli luettua tuossa alkukuussa Thomas Harrisin Hannibal loppuun, joka oli siis jatkoa Uhrilampaille.
Kirjan juonesta voisin sen verran sanoa, että Dr. Hannibal Lecter on vapaalla jalalla - vihdoin - ja pääsee siis tekemään kuten lystää. :'D Ja tietenkin sitten FBI on helisemässä hänen etsintöjensä kanssa. Mukaan astuu myös henkilö, jolla on menneitä kaunoja häntä kohtaan ja koittaakin saada hänet hengiltä. Ja tietenkin mukana on myös Uhrilampaista tuttu Clarice Starling, joka ei tahdo antaa periksi etsintöjen kanssa.

Tykkäsin tästä kirjasta hyvin paljon, koska tässä Dr. Lecteriä oikeasti nähdään enemmän, häneen kiinnitetään myös enemmän huomiota ja nähdään jopa niitä murhiakin. 8) Teksti oli sujuvaa ja sitä oli mielenkiintoista lukea, vaikkakin tuli pariin otteeseen nyrpisteltyä nenää joillekin suoranaisen pervoille kohtauksille.. olin aika järkyttynyt (henkilöhahmojen osalta siis). ,___,
Kirjan lopusta en kauheasti tykännyt, mutta ei voi mitään. ;__;

Annan arvosanaksi sen 5-.


Koitin lukea tämän jälkeen Stephen Kingin Maantievirus matkalla pohjoiseen -novellikokoelmaa, mutta jouduin sen jättämään kesken, koska se oli aika puuduttavaa lukemista (taitaa olla ensimmäinen kerta, kun olen joutunut hänen teoksensa kesken jättämään tämän takia). Ensimmäinen novelli oli hyvä, kuten myös kolmas, mutta sitten ne alkoivat vain käydä pitkästyttäviksi.
Kirjattu

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #17 : Lokakuu 28, 2013, 14:16:15 »

Hah, hah!

Lisätäänpä tänne jotain normista poikkeavaa: Kanadalaisen tutkijan André Noël Chakerin kirjoittama tutkimus nimeltä The Finnish Miracle.

Suosittelen tätä kirjaa ehdottomasti suomalaisille, jotka eivät tiedosta niitä kaikkia mahtavia puolia, mitä Suomessa ja suomalaisuudessa on. Erittäin kattava kuvaus yli kymmenen vuotta sitten Suomeen työn perässä muuttaneelta ulkomaalaiselta, joka analysoi Suomen menestystä ja arvoa maailmalla ja kertoo tasan tarkkaan sen, miksi on lottovoitto syntyä Suomeen. ^^ Ei tarvitse pelätä, että kirja olisi kokonaan pelkkiä kehuja, sillä herra Chaker analysoi sekä hyviä että huonoja puolia suomalaisuudessa ja suomalaisisssa arvoissa. Ehdottomasti lukemisen arvoinen teos!

4,5
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #18 : Lokakuu 28, 2013, 14:27:38 »

Äskenpä luin Robet Blochin Pysko.

Vakuutusyhtiössä työskentelevä Mary Crane varastaa töistään 40 000 dollaria ja lähtee pakko matkalle. Matkalla hän asetuu hetkeksi Bates moteliin, jonka lähellä on pieni kartano. Motellin hoittajina ovat keski-ikäinen Norman Bates ja hänen kontroloiva äitinsä.

Juonesta kerroin lyheesti, koska tämän kirjan kohdalla juonta ei kannata paljoa kertoa.

Olin tätä ennen kuulut tämän elokuva versiosta, joka on yksi legendaarimista elokuvista koskaan. En ole sitä vielä nähnyt, mutta olen siitä aika paljon spoilantunut, kun olen siitä lukenut tietoa paljon.

Tämä oli kauhu/jännitys kirja. Toisella tavalla toisin. Kuvakset ovat aika siempeleitä, mutta hyviä. Kohtaukset jossa keskitytään Normanin mieleen olivat oikein kiinostavia. Kirjassa oli oikein paljon ylätyksiä ja hyvin toimiviakin.

Arvio tälle 4,8. Ainoa kunnon iso miinus tulee tämän lyhyydestä. Kirja oli vain yli 220 sivua pitkä. 300 sivua olisi ollut kivempi määrä. En voisi sanoa tätä parhaimaksi lukemakseni kauhu tai jännitys kirjaksi, mutta tämä oli kuitekin hyvä. Suositelen tätä teille, jotka pidätte kauhusta ja pyskologiasta.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #19 : Marraskuu 09, 2013, 19:16:08 »

Luinpa jäleen Stephen Kingiä. Piina kirjaa tällä kertaa.

Kuuluisa kirjailia Paul Sheldon joutuu autoonetomuuteen. Hänet pelastaa entinen sairaanhoitaja Annie Wilkes, joka on sammala tämän "ykkös fani." Annie eteenkin pitää kovasti Paulin Misery Chastein hirstoriaalisista romaaneista. Kun Annie lukee viimeismän Misery kirjan hän raivostuu ja pakotaa Paulin kirjoitamaan seuraavan osan, mutta hän saataa kuola.

Tyyliltään tämä on kauhua. Toisin ilman yliluonolisuuta olenkaan. Varsinaisen tarinan lisäksi kirjassa näytetään Paulin kirjoitaman Misery kirjan kohtia. Kinginhän kirjoitti tämän, kun hän sai fantasia romaanistaan Löhikäärmen silmistä tappouhkauksia, kun hänen uskotiin lopetaneen kauhun kirjoitamisen. Sinälänsä kiinosta lähtökohta teokselle.

Arvoksi tämä teos saa 2,9. Pidin monista kohdista ja kirjoitukista. Moni kirjan kuvauksista oli kuminkn vaikeaa ymmärtää (Kingin tuttu kirjoitustyylikin on tässä), loppua en tajunut ihan hyvin ja Miseryn kirjan kohdat eivät kiinostaneet loppulta, niin arvo tälle on hieman pieni.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2013, 19:20:31 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Kipsi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #20 : Marraskuu 09, 2013, 19:43:19 »

Parfyymi: erään murhaajan tarina, kirjoittanut Patrick Süskind
Aivan mahtava kirja. :'D Olin katsonut kyseisen elokuvaversion muutamia vuosia sitten ja nyt tahdoin myös lukea alkuperäisen teoksen, koska olihan se nyt pakko! Enkä kyllä pettynyt yhtään.

Tarina kertoo Jean-Baptiste Grenouillen tarinan, jolla on heti syntymästään lähtien aivan uskomaton hajuaisti. Hän elää hajujen saartamana, palvoo erilaisia hajuja ja muokkaa mielikuvituksensa ja nenänsä avulla mielessään kaikista mahtavimpia hajuyhdistelmiä mitä voi vain kuvitella. Lopulta hän törmää uuteen, aivan uniikkini hajuun jota ei ole koskaan ennen haistanut ja tahtoo tämän itselleen.
Hyvin havainnollisesti kirjoitettu koko teos. Pystyin itse kirjaa lukiessani melkein haistamaan kaikki hajut joita Grenouille pääsi itsekin nuuhkimaan. Tarina oli myös karmiva, kyllä, mutta pidin todella kovasti siitä. Myös sivuhahmot olivat hupaisia ja ne veivät aina tarinaakin eteenpäin.
Arvosanani on 5.
Kirjattu

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #21 : Marraskuu 13, 2013, 10:30:35 »

Haastatelu kirjan  "Et kuitenkaan usko" tuli luettua. Haastateltavana on näytelijä Ville Haapasalo, haastatelija on Kauko Röyhkä ja kirjan kuvien otajana on Juha Metso.

Ostin tämän aluksi isälle isänpäivä lahjaksi. Kirja kuminkin vaikutti kiinostavalta, niin lukaisin sen, vaikken Haapasalon fani ole.

Kirjassa Haapasalo kertoo ajastaan Venäjälä 1990 luvun aikana.Hän kertoo miksi tuli Venäjälle, millaista siellä on ollut ja kuinka hän on viihtynyt siellä. Haastatelun aikana tulevat ilmi Venäjän huonot puolet ja hyvätkin.Haapasalo kertoo asiat suoraan ja ei kaunistele paljoa. Kirjan kuvatkin ovat onistuineita.

Arvo 4,7. Miinukset lyhyydestä (ymmäretävissä toisin, kun haastelua tehtiin 2 päivää) ja että tekstin määrä on sivuilla vähän. Sivut ovat laajoja, mutta tekstiä ei ole misään täynä.

Lyhyt arvio tuli, kun kysessä ei ole fiktio kirja.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Kipsi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #22 : Marraskuu 15, 2013, 17:56:21 »

Gaston Lerouxin Oopperan kummitus.

Pariisin oopperassa tapahtuu kummia ja kaikki syyttävät siitä Oopperan kummitusta, jota kukaan ei ole koskaan nähnyt. Christine Daae, oopperan eräistä kuorotytöistä, päätyy kummituksen ihailun kohteeksi kovin seurauksin. Christinella tosin on jo mielitietty, Raoul de Changy, mutta kummitus ei tästä pidä, ei sitten yhtään. Miten käykään Christinen?

Pidin kirjasta kovasti; se oli hauska, mielenkiintoinen ja mystinen ripauksella jännitystä. Henkilöhahmoja oli mukava kirjo ja jokainen oli erilainen, varsinkin oopperan uudet johtajat huvittivat itseäni suuresti. Christine oli varmaankin ainoa hahmo josta en aivan niin kovasti pitänyt, ja se johtui siitä, että tyttö oli aika onnettoman oloinen - ei osannut oikeastaan tehdä kovastikaan mitään järkevää.
Kirjan loppu oli yllätys, mutta ei huono sellainen. Tosin petyin hieman myös kyseiseen paljastukseen. :l

Annan arvosanaksi 4.
Kirjattu

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #23 : Marraskuu 28, 2013, 19:35:26 »

Stephen E. Ambrosen Taistelutoverit on läpi luettu.

Fakta kirjassa kerotaan Yhdysvaltojen maavoimien 101. maahanlaskudivisioonan Easy-kompaanian osuudesta Toisessa maailmansodan ajan Euroopasta. Varinaista päähahmoa ei ole. Kirja kertoo monen eri sotilaan näkökulmasta lukujen välillä.

Tätä ennen olin nähnyt tämän tv-sarja version. Pidin siitä ja ajattelin kirjankin lukea.

Kerronta oli sujuvaa, mutta välillä aika sekalaista. Tämä on toisin ymmäretävissä, kun yhdestä kompaaniasta puhutaan, niin näkökulmaa ei voi olla vain yhdessä sotilaasa.

Arvo 3,5. Jotkin kirjassa olevista "tositarinoista" olivat kiinostavia ja mieleen painuvia. Jotkin taas eivät ja välillä oli vaikeasti ymmäretävää tekstiä.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Afeni

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #24 : Joulukuu 01, 2013, 16:41:21 »

Enpä ole hetkeen muistanut tänne kirjoitella, joten kaksi päivitystä nyt samalla kertaa.

Helena Waris - Uniin piirretty polku
Arvosana: 4 / 5

Kirja kertoo sisaruksista, jotka ovat joutuneet eroon toisistaan ja joiden muistot aiemmalta ajalta ovat kadonneet. Kukaan heistä ei muista mennyttään, mutta kiivaasti he yrittävät sitä silti etsiä. Jokainen heistä kamppailee tahollaan löytääkseen todellisen itsensä samalla, kun elävät vahvasti tätä hetkeä ja kipuilevat rakkaissa ihmissuhteissaan.

Kirja oli mielenkiintoinen kudelma tätä hetkeä ja menneisyyden etsintää. Kokonaisuutena se toimi ja piti otteessaan viimeisille metreille asti. Fantasia muinais-Suomi ja Skandinavia toimi erinomaisena ja kiehtovana ympäristönä. Suosittelen lukemaan.


Saara Henriksson - Moby Doll
Arvosana: 3 / 5

"Kirja, jossa mies etsii naista ja nainen valasta". Kirja kertoo nuoresta suomalaisesta opiskelijasta, joka tekee lopputyötään, mutta on samalla hukassa omassa elämässään. Hän on musiikin opiskelija, mutta valaat ovat kiehtoneet häntä lapsuudesta saakka. Niinpä hän lopulta päättää tehdä lopputyönsä valaan lauluun liittyen ja lähtee Norjaan etsimään valaita. Samaan aikaan hänen entinen miesystävänsä kamppailee naisenkaipuunsa ja valaisiin liittyvän työprojektin kanssa. Hänkin päätyy Norjaan valaiden perään joskin erisyistä kuin entinen tyttöystävänsä.

Luin kirjan erääseen työjuttuun liittyen. Normaalisti en olisi siihen luultavasti tarttunut. Siinä mielessä odotukseni eivät olleet kovin korkealla, mutta kirja onnistui jopa ylittämään ne. Se oli parempi kuin kuvittelin, sillä tarina piti kyllä otteessaan. Kirjailijan tyyli ei kuitenkaan iskenyt minuun, joten ajoittain jouduin työstämään omaa ärsytystäni, että sain kirjan luettua loppuun.

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #25 : Joulukuu 17, 2013, 11:49:30 »

Arto Paasilinna Ukkosenjumalan poika
 
Suomen munaiset jumalat ovat oikeeasti olemassa. Jumalat ovat katkeria siitä suurin osa suomalaisista kuuluu kirstinuskoon, eikä moni enään usko heihin. He päätävät otaa mallia kirstinuskosta lähetämällä ylijumala Ukkon pojan Rutjan Suomeen käänytämään suomalaiset takisin muinaiseen uskontoonsa. Rutja vaihtaa olomutoaan antikki kaupian Sampsa Ronkaisen kanssa, joka on harvoija, jotka vielä uskovat muinaisiin jumaliin. Sampsan muodossa Rutja kokee Helsingissä kaikenlaista, kun sammala koitaa käänytää suomalaiset uskoonsa. Rutjan muodossa oleva Sampsa taas on piilossa.

Etsin perhen kirjakaapista jotakin luetavaa ja tämä tartui käteen. Tämän alku ei ollut kiinostava, mutta se parani nopeasti. Kirjan idea on kiinostava ja tämä osaisi olla hauskakin välillä.

3 tälle. Loppua kohden kirja ei ollut enään yhtä kiinostava ja kun tässä kuvataan Sampsan osuuta Rutjan muodossa, niin ne eivät oleet kovin innostavia kohtia.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Kipsi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #26 : Tammikuu 19, 2014, 12:54:58 »

Tuli tuossa vähän aikaa sitten luettua Stephen Kingin Carrie.
Kirja kertoo Carriesta, joka on ollut koko elämänsä koulukiusattu - ja on edelleen. Hän asuu äitinsä kanssa, joka on fanaattinen uskovainen (joka menee todellakin aivan järkyttäviin ulottuvuuksiin). Carrien sisällä kiehuu viha kaikkia häntä kiusanneita kohtaan, mutta hän kärsii kaiken mitä hänelle tehdäänkään sanaakaan sanomatta. Hänellä on kyky telekinesiaan, jota kirjassa myös käydään läpi erilaisten sisäisten artikkeleiden myötä.

Mielenkiintoinen kirja. Juoni oli ihan mukaansa tempaava jne. Hahmot olivat suurimmaksi osaksi se asia, mikä itseäni ehkä ärsytti eniten. Tuntui siltä, että kaikki olivat jotenkin seonneita.. ja nekin, jotka olivat sitten ehkä vähän enemmän täysjärkisiä eivät välttämättä osoittautuneetkaan sellaisiksi. Mikä itseäni ihmetytti suuresti oli se, että Carrie oli lukiossa ja siellä tehtiin edelleen ihan hirveitä kiusaamistemppuja, jotka ovat yleensä suurin piirtein ala-astelaisten tms. tempauksia. Omassa lukiossa ei ole koskaan tullut nähtyä minkäänlaista kiusaamista - ihmiset ovat jo sivistyneempiä. ,__,
Mutta kuitenkin: tykkäsin teoksesta kyseisiä seikkoja lukuun ottamatta. Kävi sääliksi Carrieta todella paljon.

Arvosanani on 3,5
Kirjattu

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #27 : Tammikuu 19, 2014, 19:49:15 »

J.R.R Tolkenin Hobitti eli sinne ja takaisin

Oikeastaan tämä oli kolmas kerta kun luin tämän.

Lumikki selitti tarinan, niin sanopa vain mielipteeni.

Luin tämän jäleen uudeleen, koska olin koittanut toista kirjaa lukea, mutta sille ei aikaa ollut paljoa ja haluasin lukea jotakin. Valitsinpa tämän nyt, sillä olin valmiiksi suunitelut lukeavani sen tämän vuoden aikana. Uusiman Hobitti elokuvan kunniaksi haluasin myös virkistää muistiani ennen sen katsomista.

Tästä huomsi helposti, että tämä oli lapsille alunperin kirjoitettu. Kuvaukset ovat suurimaksi osaksi yksinkertaisia (selviä kuminkin) ja hahmojen keskustelut lapsille sopivia. Voisin myös uskaltaa sanoa, että moni kääpiöistä on muutamaa poikeusta lukuunotamata hieman personatomia tässä. Bilbo ja Gandalfissa on personaliisuuta kuminkin.

Arvo 4,5. Miinusta tulee siitä, että osa kuvauksista on hieman vaikeata ainakin minun ymärtää ja hahmojen puheet ovat välillä hieman raskaita.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #28 : Tammikuu 28, 2014, 17:28:29 »

Luin kaksi fakta kirjaa suunileen samaan aikaan, niin arvion molemat.

The Beatles ja usko rakauteen - Steve Turner
Koska olen ajattelut lukea jonkin Beatles kirjan, niin nyt siihen tuli tilaisuus. En ole Beatles fani, mutta koska kysessä on legendaarinen bändi, niin olen halunnut tietää siitä lisää.

Odotin tämän olevan tavallinen fakta kirja, joka esipuheen jälkeen etenee kronologisesti. Se kuminkin alkaa siitä, kuinka John Lennon sanoi kohtutun "The Beatles on nyt suositumpi kuin Jeesus" kommentin taustalla ja sen seurauksena. Kirja keskityy pääsäntöisesti Beatlesin uskonnon katsomuksen välille. Tämä herätti aluksi hämmenystä, mutta oli tässä kiinostavaa luetavaakin. Esim. jäsenten sitaatit ja, että jotkin laulut ovat saanet inspiraatiosta liityen uskontoon (osa on vielä kehitetty LSD:en vaikutuksena). Myös samassa tarkasteleaan yhtyeen muuta vaiheita ja Jeesus kohun jälkeen kirja etenee kronoglogisesti.

3,8 tälle. Miinusta tulee lyhyydestä (alle 300 sivua, kun lähteet ja alkusanat otetaa pois) ja, että kirja kertoo Johinista ennemmän, kuin muista jäseneistä, joista olisi ollut kiinostavaa lukea ennemmän.


Saiskos pluvan, Vesa-Matti Loiri - Petri Nevalainen

Olen pienestä asti pitänyt Veskusta, niin tämän lukeminen oli lähes pakkollista.

Tämä etenee ihan aikajanalisesti (muutama poikeusta lukuunotamata). Tätä kiritisointiin aikoinaan siitä, että kirjassa ei paljastetta Veskusta paljoa uuta. Syitä on selvästi se, että tämä on ensimmäinen Veskusta kertova kirja ja, että hän ei ole osallistunut tämän tekoon. Itse sain kuminkin tietää hänestä uuta.

Tämä saa 3,5. Teos on lyhyt (200 sivua elemänkertaa) ja tapahtumat etenevät aika nopeasti. Pientä miinusta on myös anettava, että kun kirjan lopussa on lista kaikkista Veskun rooleista vuosien varella, niin siellä ei olenkaan mainita hänen dubbaus rooleja.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2014, 19:18:49 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Viimeisin lukemasi kirja?
« Vastaus #29 : Huhtikuu 26, 2014, 19:48:02 »

  Stephen Kingin Carrie
Eikös ton pohjalta oo tehtykin ainaskin 3 leffaa?
Edit 3 leffaa ja yks spin off...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2014, 22:49:31 kirjoittanut EgyLynx »
Kirjattu