Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Joulukalenterihaaste 2013  (Luettu 323866 kertaa)

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #15 : Joulukuu 05, 2013, 09:58:33 »

5. Paras anime elokuva?

Katson anime elokuvia aika harvoin. Olen Ghiblin elokuvia nähnyt, mutta en ole nähnyt niistä puolikaan, niin en sano siitä mitään. Vastuas tulee olemaan hieman yksinkertainen. Paras anime elokuva tähän asti on mielestäni One Piece: Strong World. Vaikka se on hieman kliseinen, niin siinä on hyvää animaatiota, eepistä musikkia, hienoja kohtauksia ja pituutakin on  kivasti (jotkut anime elokuvat saatavat kestä vain 40 minuttia). Lisäksi leffa on itse Odan käsikirjoitama, niin ei ihme, että se on hyvä.
 
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2013, 10:06:35 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #16 : Joulukuu 06, 2013, 09:47:34 »

Lainaus
Paras anime elokuva?

Tämä kysymys on minulle tyystin mahdoton vastata, koska minulle ei ole missään välissä muodostunut mitään ylintä suosikkia. Kaikki Miyazakin elokuvat, iso osa Meitantei Conan elokuvista ja mm.. Tokyo Godfathersista. ^^
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

Suisui

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #17 : Joulukuu 06, 2013, 10:19:55 »

4.
Muistutan eniten varmaan Tenteniä Narutosta, paitsi että minulla on vihreät silmät ja hiuksiani pidän joskus kiinni, mutten kahdella nutturalla (yhdellä joskus :D) tai Unkaria Hetaliasta. Jos minusta ottaa mustavalko-kuvan, siskoni ja veljeni sanovat, että näytän ihan Hinatalta, jolla on hieman eriväriset silmät. Sitten kun kuvailin iteäni joskus, yksi hyvä nettiystäväni sanoi, että kuvailujeni mukaan näytän Nejin ja Tentenin risteytykseltä xD Kaverini taas ovat sitä mieltä, että olen Jiraiyan, Choojin, Kankuroon, Kakashin ja Kabuton yhdistelmä :'D

En halua oikein muistuttaa ketään anime-hahmoa (haluan olla oma itseni :3)

5.
Huipulla on Naruto movie 6: Road to Ninja! :D Se on vain niin legendaarinen :D Muistan kuinka vatsani tuli kipeäksi siitä kaikesta naurusta kun olin sen nähnyt XD Siitä vain hieman alempana on suuri osa Ghiblin elokuvia.

Anteeksi kun tungin näin paljon hymiöitä ^^'
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2013, 11:27:12 kirjoittanut Suisui »
Kirjattu
~

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #18 : Joulukuu 06, 2013, 11:07:42 »

6. Paras Suomi viitaus animessa/mangassa?

Itse en voi parasta viitausta sanoa. Olen nähnyt niitä todella vähän tai sitten en lähes olenkaan (en laske Muumeja tähän olenkaan). Vastaan tähän kuminkin 2 tietämääni viitausta.

Cowboy Bebop animessa jaksossa 14 näytetään rikolisten nimiä ja kuvia tietokonenäytöllä. Joukossa on talviurheilja Aleksi Litovaran nimi.

Wanted one-shot manga kokoelman Monsters tarinassa yhdellä tausta hahmola näkyy kahdessa kuvassa olevan hattivatti paita.


Hyvää itsenäisyyspäivää kaikkile animulaisile!
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Suisui

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #19 : Joulukuu 06, 2013, 11:28:07 »

6.
Helppo kysymys :3 Nimittäin Finlandiasta Iittalan astiat ja saamelaiset! :3
Kirjattu
~

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #20 : Joulukuu 07, 2013, 11:07:04 »

7. Ärsytävin anime/manga hahmo?
 
Animen puoleta ärsytävin School Daysin päähahmo Makoto Ito. Aluksi Makoto vaikutaa tavaliselta koulu pojalta joka on hieman ujo ja on ihastunut tyttöön. Myöhemmin käy ilmi, että on hän pervo ja todella kauhea pettäjä. Kun hän seurustelee ihastuksensa kanssa, niin hän sammala petää tätä toisen tyttön kansa.
 
Mangan puolesta taas Naruton Sasuke Uchiha. Sasuken on monta kertaa mainittu vihan/ärstytäväyyden kohteela täälä, että uskon, että minun tarivtsee sanoa vain tämä: Hänen emomainen asenne on todella inohtaavaa ja turhaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2013, 20:08:15 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Suisui

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #21 : Joulukuu 07, 2013, 18:09:43 »

7.
Animesta (jota olen katsonut) Love Hinan Kentaro... Vain niin rasittava tyyppi!

Mangasta Naruton Sasuke, jonka Shinji jo kertoikin...
Kirjattu
~

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #22 : Joulukuu 08, 2013, 11:11:50 »

8. Paras anime/manga pahis?

Tähän en voi valitettavasti vastata. En voi sanoa suosikki pahista animen ja mangan puoleta, koska selaista ei ole eikä sitä ole helppo päätää. Ainakaan nyt. Minun on monesti vaikea sanoa suosikki pahista mistään. Live leffoista, Disney pahikista jne. Osaisin varmaan sanoa suosikki jenkki sarjakuva pahiksen, mutta se ei kuulu tähän.

Voin toisin sanoa, että pidän shounen sarjojen pahikista eniten.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2013, 16:34:03 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #23 : Joulukuu 08, 2013, 15:56:45 »

Lainaus
7. Ärsytävin anime/manga hahmo?

Narutosta Sasuke ja Sakura ovat ensimmäiset jotka mieleen tulee. Ylimaailmallisen heikot naishahmot, joilla ei ole muuta virkaa kuin olla itkemässä tai punastelemassa päähenkilön perään: ai niin, Hinata.

Lainaus
8. Paras anime/manga pahis?

Pahiksethan ovat juuri sitä parasta antia, joskin suosikkini tapaavat olla muutakin kuin vain pahis, and that's it. Preferoin vahvasti syvällisemmin suunniteltuja pahiksia, kuten esimerkiksi Naruton Pein/Nagato. Orochimaru oli vain tylsä. Kabutossa on jotain mielenkiintoista, mutta se nyt on vain enemmän ärsyttävä.

Sorry, tänään oon tehnyt niin montaa asiaa, että ei valitettavasti löydy muita esimerkkejä kuin Narutosta. Cheers!
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #24 : Joulukuu 09, 2013, 10:49:43 »

9. Paras japanilainen peli?

Tässä ei ole pakko vastata anime peliä, vaan peli joka on tehty japanissa. Lisenssi peli saa olla kysessä myös, kunhan se on japanilaisten tekemä.

Tähän olen vastanut lyheesti täälä . Vastaukseni on Super Mario 64 Nintendo 64:selle.
 
Kysessä on tasoloika jossa Mario ohjataan vapaan 3D kameran kautta. Tarkoitus on pelestaa pirnessa Peach julman kunigas Koopan (puhu ns. Bowsrtista noin, koska sillä hahmo tunetaan Japanissa) kynsistä. Kliseinen juoni.
 
Peli kenät ovat mielikuvituksia ja monessa niisä on tekemistä, etsitävää ja tutkitavaa ennemmän, kuin kerraksi vaan. Täläisiin peleihin vain Nintendo pystyy.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Afeni

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #25 : Joulukuu 09, 2013, 21:23:31 »

Lainaus
9. Paras japanilainen peli?

Joko Final Fantasy IX tai Final Fantasy XII. En osaa päättää näiden väliltä, joten saavat jaetun ykkössijan. Kumpaakin on tullut pelattua satoja tunteja ja vielä voisi pelata uusiksi. Peleistä löytyy hyvät hahmot, hyvä tarina, hyvät musiikit ja pelattavuus on hyvää. Oikeastaan kumpikin on kokonaisuutena sellainen, että yksinkertaisesti uppoaa minuun.

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #26 : Joulukuu 10, 2013, 10:39:51 »

10. Surulisin kohtaus?

Tiedän muutamia surullisia kohtia, mutta 1 on vaan valiteva tähän.
 
Hopeanuoli jaksossa 15 Gin on hakemassa kuuluisaa taistelu koiraa Benizakuraa villikoirajoukoihnsa. Jakson loppusa Benizakura on lähdössä, kunnes tämän lapsiomistaja tulee paikalle. Lähen lähtöään Benizakura katsoo lasta, kun tämä itkee. Gin katsoo poikaa ja hänelle tulee muisto ihmmis ystävästään Daisukesta. Juuri ennen lähtöön Benizakura itkee hieman.

Tässä en suoraan itkenyt, mutta kyllä tippa tuli molempiin silmiin hieman.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Fador

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #27 : Joulukuu 11, 2013, 08:39:28 »

Tämän päivän kysymys:
11. Anime, joka on parempi kuin manga versionsa?
Kirjattu

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #28 : Joulukuu 11, 2013, 12:30:48 »

Lainaus
11. Anime, joka on parempi kuin manga versionsa?

Itse pidän ennemmän mangasta kuin animesta, että tähän ei täysin oikeata vastausta löydy. En ole paljoa katsonut ja lukenut samaa sarjaa.
 
Mutta tähän saadan jonkinlainen vastaus. Dragon Ball sarja nimitäin. Olen animena saanu ensimääinen Dragon Ballin aikoinana katsotuksi kokonaan ja Dragon Ball Z:in suurimaksi osaksi. Manga en ole lukenut vaan ainostaan selailut. Sain mangaa sen verran nähtyä, että pystynisin sanomaan  sen olevan animena parempi jossain määrin. Manga etenee nopeammin, hahmoihin ei paljoa syvenetä ja jotkin asiat kerotaan yksinkertaisesti. Anime versiossa nämä asiat on laajenetu. Isona miinuksena anime saa kuminkin monista fillereistä ja taisteluiden pidenyksitä.   
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #29 : Joulukuu 12, 2013, 10:32:44 »

12. Manga, joka on parempi kuin anime versionsa?

Koska pidän mangasta ennemmän, niin tähän löytyisi ennemmän esimerkkejä, kuin vain 1 vastaus. Yksi on kuminkin valitava.

Vastauskseni Akira manga.

Manga on noin 1200 sivuinen ja sen anime versio on 2 tuntinen anime elokuva. Elokuva on hyvä, mutta mangana se on milestäni parempi. Tarina saa lisää syvyytä, asioita selitetään tarkemmin ja se on helpommin ymmäretävissä.
 
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari