Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Joulukalenterihaaste 2013  (Luettu 323945 kertaa)

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #30 : Joulukuu 13, 2013, 11:03:53 »

13. Suosikki genre?

Genret on tähän aika helppo vastata.
 
Mangana pidän ennemmän shounenista. Niitä olen lähinä käytänössä lukenut, vaikka tarkoitus olisi muutakin genreä lukea.
 
Animena taas scfistä ja mechasta. Syy tähän on lähinä se, että koska katselen lyhyitä sarjoja (12-52 jaksoa kestäviä), niin ne ovat oleet monesti juuri kyseisiä sarjoja.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #31 : Joulukuu 13, 2013, 12:12:00 »

Lainaus
10. Surulisin kohtaus?

Täytyy varmaan sanoa, että Samurai Champloon loppu. Sen surullisen kaihoisa tunnelma tuo muuttamattoman lopullista loppuun, ja koko sarjan ajan noussut tavoite ei olekaan sitä mitä sen piti. Jotenkin murskaavaa. Toisena Chrono Crusaden puistonpenkkikohtaus, kun aika juoksee loppuun ja erottaa ystävykset kenties iäisyydeksi.

Lainaus
11. Anime, joka on parempi kuin manga versionsa?

Vaikea kysymys, mutta voisin vastahakoisesti ottaa joidenkin fanejen vihat niskaan ja todeta Sword Art Online 1. kausi. Sen tunnelma animessa on vain omaa luokkaansa, johon on vaikea mustavalkoisella äänettömällä mangalla päästä. Ja ah, se maailma.

Lainaus
12. Manga, joka on parempi kuin anime versionsa?

Suurin osa. Vaikka onkin myönnettävä, että varsin moni yltää tasaväkiselle hyvyysasteelle. Esimerkkinä kuitenkin Azumanga Daioh huvittaa etenkin huomattavasti enemmän mangana.

Lainaus
13. Suosikki genre?

Erm.. Mysteerit (Petshop of Horrors, Otomade, Meitantei Conan), ajatukselliset (Sayonara Zetsubou-sensei, Telepathic Wanderers), lämminhenkiset (Princess Bride, Bunny Drop), seikkailu (Sword  Art Online, One Piece, Dragon Ball), koomiset oivaltavat (½Prince, Azumanga Daioh, Yotsuba!&)

Ja näitä kyllä riittää. Genre ei yksin riitä suosikkeihin, vaan niistä on löydyttävä paljon muutakin.
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #32 : Joulukuu 14, 2013, 10:57:44 »

14. Suosikkipiiros tyyli sarjasta?

Suosikki piirostyyli on vaikea sanoa. Voisin sanoa 3 tähän, joiden tyylistä  pidän.
 
One Piece. Hahmot on aika ns. yksinkertaisia ja joukossa on myös "rumia" hahmoja, mutta silti jokin siinä on kiinostavaa.
 
Hellsing. Moni sanoo, että tämä ei suoraan näytä anime/manga tyylitä. Olen sinälänsä samaa mieltä, mutta siinä kuminkin näkee mangan tyyliäkin hyvin.
 
Neon Genesis Evangelion. Hahmot on mielestäni hyvin ja yksityiskohtaisesti suuniteltu. Taustatkin sarjassa ovat upeita.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2013, 11:21:49 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Suisui

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #33 : Joulukuu 15, 2013, 11:09:48 »

8. Paras anime/manga pahis?

Hmm... En ole kovin usein näiden pahisten puolella ollut mutta paras tähän mennessä on varmaankin Naruton Tayuya x3 Se huilu oli hieno ja itse hahmokin omasta mielestäni mielenkiintoinen.

9. Paras japanilainen peli?

Ni No Kuni on minulla tähän ehdoton vastaus :3

10. Surullisin kohtaus?

Hmm... En aio spoilata, sillä tämä omasta mielestäni surullisin on spoileri x'3 Mutta sen verran sanon että se kouraisi oikein vatsanpohjasta ja pari tippaa linssiin nousi x'3

11. Anime, joka on parempi kuin manga versionsa?

En oikein osaa vastata.

12. Manga, joka on parempi kuin anime versionsa?

Naruto kai x'3

13. Suosikki genre?

Shounen on sydäntä lähinnä, sitten tulee shoujo.

14. Suosikki piirrostyyli sarjasta?

En osaa vastata tähänkään, koska en osaa valita. x'3
Kirjattu
~

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #34 : Joulukuu 15, 2013, 11:10:57 »

15. Kaunein tyttö/nais hahmo?

Nyt puhumme fyyisestä kauneusta. Sisäinen se on tärkein kaneus, mutta nyt otamme ulkoisen.

Asuka Langley Soryu Neon Genesis Evangelinoista

Tarkoitan tällä mangan Asukaa, jossa hän on mielestäni kauniimpi kuin animessa. Hänen hiuksensa on upean näköisiä (oranssin ja punaisen väliltä) ja hienon pitkiä. Mielestäni kuitenkin Asuka vaalen siniset silmät on kauneinta hänessä.

Sisäisesti Asuka ei ihan täysin kaunis ole, mutta kyllä siellä on piilossa sellainenkin kauneuskin.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #35 : Joulukuu 16, 2013, 09:30:20 »

Lainaus
14. Suosikkipiiros tyyli sarjasta?

Ggah. Sarjasta? Saanko sanoa Five Centimeter's per Second? Tai ylipäätään jotain Shinkai Makotolta?

Lainaus
15. Kaunein tyttö/nais hahmo?

.... Mistä näitä kysymyksiä oikein tulee? En mie tiiä, ne on piirroshahmoja, ja mulle ulkonäkö ei merkkaa paljoa.
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #36 : Joulukuu 16, 2013, 10:31:24 »

16. Komein poika/mies hahmo?

Tämä onkin vaikea kysmys. Näin kun miehen pitää vastata. Vastaus kuminkin löytyy mietinän jälkeen.
 
Hellsingin Alucard.

Allu ei nyt sellainen mikään yli komea ole, mutta komena hahmo joskus nähdään sarjassa. Varsinkin sarjan alussa näin on. Alucardin hymy on joskus pelotavaa eikä sillai hyvän näköistä, mutta tämän hiukset ja silmät pitävät tämän ainakin hetken aikaa komeana.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Suisui

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #37 : Joulukuu 16, 2013, 18:21:39 »

15. Kaunein tyttö/nais hahmo?
16. Komein poika/mies hahmo?

Eih liian vaikeita xD En oikein osaa päättää näistä tuhansista mielessäni pyörivistä hahmoista, sorry x'D
Kirjattu
~

Makai

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #38 : Joulukuu 17, 2013, 08:37:17 »

15. Kaunein tyttö/nais hahmo?

Siis jos tää on kaikesta mahdollisesta animesta niin tässä ei oo mitään järkeä. : D Eli valitsenpas vastaukseni Narutosta vain koska.

Varmaankin Ino/Kushina/Tsunade/Konan?


16. Komein poika/mies hahmo?

Tää on helppo. Ehkä. Asuma.
Kirjattu

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #39 : Joulukuu 17, 2013, 10:29:01 »

17. Anime/manga jonka haluaisit Suomeen?  Maanläheisempi kysymys nyt.

Animena haluaisin Rebuild of Evangelion 4 elokuvaa (neljäs julkaistaan Japanissa myöhemmin) tänne. Suomessa julkaistaan yleensä Ghiblin elokuvia, niin olisi kiinostavaa nähdä muitakin anime leffoja täälä kauppa hylyissä.

Mangana tänne olisi kiva saada mangaka legenda Osamu Tezukan sarjoja. Viidakon valtias (Jungle Taitei) on julkaistu, niin Tezukan Astro Boy, Adolf ja Black Jack klasikko mangat voitaisiin tänne saada.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #40 : Joulukuu 18, 2013, 10:32:58 »

18. Anime/manga, joka olisi saanut jatkua pidempään?

Mangana tälle ei löydy vastausta. Lukemani mangat ovat oleet sopivan pituisia. Anime kyllä löytyy.

Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team OVA sarja

Tälle tehtiin 12 jaksoa (viimeinen on toisin erikoisjakso), että olisin toivonut tämän olevan pitempi. 14 jaksoa olisi ollut kivempi määrä. Tämä taitaa olla myös kaikkein realistisin näkemäni mecha sarja tähän asti, mikä teki tästä niin kiinostavan ja hyvän.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #41 : Joulukuu 19, 2013, 10:39:48 »

19. Paras sidekick? Eläimenkin voi vastata.

Eläimen vastaan ensin. Pokemonin Pikachu (oli kyllä ilmiselvää, kun mutakaan en tiedä ja kekisi). Uskollinen koulutajleen ja hyvä ystävä. Sitä on hienoa katsoa.

Ihmmis sidekiciksi tulee taas One Piecein Usopp (ajattelen hänet Luffyn sidekiciksi). Usopp osaa joskus olla hieman ärsytävä pelkuri, mutta koskaan ei liikaa. Usopp osaa olla tarpeen tullen todella rohkea ja autaa ystäviään. Etenkin Luffya.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #42 : Joulukuu 20, 2013, 11:05:43 »

20.Merirosvot, ninjat vai shinigamit?

Helppoa. Merirosvot tietenkin.

Ninjaa varteen täytyisi harjoitella vuosia tulakseen hyväksi sellaiseksi. Shinigamiksi tulakseen pitäisi ensin kuolla (tarkoitan Bleachin shinigamija) ja sitten päästä sitä opiskelemaan oikeaan paikaan.

Merirosvoksi ei tarvitse vältämä opiskella ja harjoitella. Tietysti jotakin pitää oppetlla, mutta sitä voisi melkein suoraan liityyää merirosvo miehistöön. Osa syy vastaukseen on tietysti vaikuttanut, että pidän One Pieceistä paljon.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #43 : Joulukuu 21, 2013, 10:25:41 »

21. Paras opening?

Oma vastaukseni  Zeta Gundam Opening 2 Mizu no Hoshi e Ai o Komete

Valitsen tämän lähinä, koska laulu on hyvä (joka kuulosta monen mielestä venäläiseltä iskelmältä), mutta animaatio ja kohdatkin ovat vaikutaneet tähän.

Tämä opening spoilaa kyllä (moni tekeekin selleista), mutta ei onneksi ihan yhtä paljoa kuin vaikka Naruto ja One Piece openingit. Saadan kuvaa kuka on päähahmo ja kuka on pahis, mutta ihan kestävää katseltavaa tämä on.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2013, 12:16:04 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Joulukalenterihaaste 2013
« Vastaus #44 : Joulukuu 22, 2013, 12:15:33 »

22. Paras ending?

Katson endingeja vähemmän, kuin opeinginja. Vastaus kuminkin löytyy.

Neon Genesis Evangelion Fly me to the moon.

Neon Genesis Evangelion Fly me to the moon.  Sarjan aikana tästä kuulaan erinlaisia versioita, joista tämä on toisiksi paras versio mielestäni (suosikki versiosani laulavat seiyut Megumi Hayashibara, Yuko Miyamura ja Kotono Mitsuishi). Tässä laulaa salaperäinen Claire Littley. Endingissä ei paljoa taphdu. Tausatssa on vain pyörivä Rei Ayanami hahmoa, joka ei tässä kerro mitään tarinasta tai sarjasta mitään.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari