Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Kirjoittaminen  (Luettu 159326 kertaa)

Afeni

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Kirjoittaminen
« : Huhtikuu 20, 2014, 11:48:16 »

Täällä on muutama topic fan fictioniin liittyen, mutta eipä osunut silmiin topicia, joka käsittelisi kirjoittamista harrastuksena yleisesti. Voisin kuitenkin veikata, että kirjoittajia Animu.fistä löytyy, sillä ficcejäkin on jonkinmoinen läjä täällä julkaistu. Itse kirjoittamista harrastavana olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia muiden kanssa.

Elikäs tässä topicissa sopii ilmoittautua, mikäli kirjoittaa fan fictionia, novelleja, romaaneja, runoja, pakinoita tai mitä tahansa. Kerro ihmeessä, mitä kirjoitat tai onko sinulla jotain kirjoittamiseen liittyviä maneereja? Viihdytkö mieluummin koneen ääressä naputtamassa vai vihkon ja kynän kanssa? Mikä kirjoittamisessa on mahtavaa, mikä tuottaa päänvaivaa? Julkaisetko juttujasi jossain vai raapustatko pöytälaatikkoon? Mitä haluaisit kysyä muilta kirjoittajilta?

Sana on vapaa ;)

Itse kirjoittelen pääasiassa fan fictionia, mutta joskus hamassa menneisyydessä raapustelin myös runoja (ei-niin-hyviä sellaisia). Minulla on kaksi blogia, joihin pyrin julkaisemaan juttuja epäsäännöllisen säännöllisesti, ja yksi blogi, jossa julkaisen ficcejäni yms. Lisäksi kirjoittelen matkapäiväkirjoja ihan omaksi huvikseni. Näitä en ole missään julkaissut, mutta reissussa on aina vihko mukana ja sinne tallennan ajatuksia reissusta. Vaikken muuten enää pidä päiväkirjaa, tuosta on tullut tapa x)

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Kirjoittaminen
« Vastaus #1 : Toukokuu 06, 2014, 22:43:00 »

Yritän Fanficcejä...
Kirjattu

Afeni

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Kirjoittaminen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 08, 2014, 21:16:02 »

Perustettiin irc-kanava kirjoittajille kaverin kanssa. Kanava ei liity Animu.fihin vaan on tarkoitettu yleisesti kaikenlaisille kirjoittajille. Kirjoitatpa siis orginaalia, runoja, fan fictionia tai vaikka blogia, olet tervetullut jutustelemaan.

#inspis @ IRCnet

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Kirjoittaminen
« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2014, 22:45:46 »

Ficcit on oikeastaan ainoa mitä tulee välilä kirjoitettua, kun inspis iskee ja se on nykään harvinaista. Myös eränlainen omaa tarinaa (ositain ficci on kysessä) olen suunitelut ja kirjoittanut 2-3 lukua siitä. Siinä kuminkin on iskenyt kauheasti vaikeuksia kirjoituksen suhteen. Lähinä ideoita siihen on tullut.

Pari kertaa olen suunitelut eränlaista arvostelu ja mielipide blogia, jossa kerron mm. katsomistani elokuvista, lukemista kirjoistani ja seuraamistani animeista ja mangoista. Ideana olisi kertoa niisä myös kiinostavia faktoja, koska tykään kertoa selleisita ihmmisile. Se olisi kuminkin liijan iso projekti, että tälläistä en usko tekeväni.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Afeni

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Kirjoittaminen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 21, 2015, 20:52:36 »

Vähän kirjoittamista sivuten ajattelin tulla tänne kertomaan, että perustin itselleni Facebookiin oman kirjoittajasivun, jonne siis linkkaan julkaisuja ja kaikenlaista kirjoittamiseen liittyvää. Siitä saa käydä tykkäämässä, jos juttuni kiinnostavat.

Tällä hetkellä on työn alla originaaliromaani ja toinen originaalitarina, josta en tiedä vielä, mitä siitä kehkeytyy vai kehkeytyykö mitään. Niiden lisäksi kesäprojektina on julkaista tämän ja ensi kuun aikana joka maanantai Final Fantasy -raapale. Näihin otan peli- / hahmotoiveita vastaan ;)

Vieläkös täällä on muita ficcareita / kirjoittajia hengissä? Kovin on ollut hiljaista pitkän aikaa...

Afeni

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Kirjoittaminen
« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2017, 13:05:37 »

Foorumi näyttää olleen kuolleena pidemmän aikaa, mutta epätoivon hetkellä kopautan silti kepillä jäätä. :D

Kirjoittelen tällä hetkellä yuri/shoujo-ai-tarinaa, jolle yritän etsiä esilukijaa/betaa. Ikäraja tulee todennäköisesti nousemaan K-18-rajalle ellei sitten kipua sen ylikin, tarinan tavoitepituus on 30 000 sanaa. Voin lähettää luku kerrallaan luettavaksi, jolloin kerralla ei tule niin suurta pakettia.

Kaipaisin huomautuksia kirjoitus-, pilkku- yms. virheistä. Nämä voi tekstistä alleviivata (en halua, että korjataan suoraan mitään). Mikäli tekstiin on ilmestynyt jokin isompi virhe kuin perustypoilut, toivoisin alleviivauksen lisäksi lyhyttä selitystä virheen luonteesta, jotta hahmotan sen varmasti ja osaan fiksusti korjata.

Lisäksi kaipaan yleistä kommenttia ja huomioita sisällöstä, hahmoista jne., sekä rakentava kritiikki että positiivinen palaute ovat tervetulleita.

Kyseessä on siis originaalitarina, ei ficci. Inspiraatiota olen jonkin verran vetänyt japanilaisen viihteen puolelta.

Minut tavoittaa parhaiten esim. Twitteristä mutta voit myös heittää mailia osoitteeseen: afeninblogit (a) outlook.com.

NeitiHoo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
  • Nörtti n:nteen potenssiin
    • Profiili
Vs: Kirjoittaminen
« Vastaus #6 : Marraskuu 04, 2017, 19:59:57 »

Nyt herätellään foorumia ja topiccia!! :D

Kirjoittaminen on mahtava harrastus, ja itse nautin siitä suuresti. Aloitin tarinoiden kirjoittamisen fanficcien kautta, muistaakseni ensimmäinen tekstini oli Harry Potter-fanifiktionia. Tai no, se oli VARMASTI juuri sitä ;D 

Nykyään kirjoittelen paljon myös originaaleja. Olen kuitenkin pöytälaatikkokirjailija, enkä uskalla julkaista tekstejäni juuri missään. Kirjoittaminen on (lukemisen ohessa) yksi parhaita keinoja paeta todellisuudesta ja siirtyä aivan toiseen paikkaan. En usko, että olisin edes hengissä juuri nyt ilman kirjoittamista. Minulle kirjoittaminen on henkireikä. Mitä kirjoittaminen sinulle merkitsee?

- Hoo


PS. Jos joku vielä jatkossa tarvitsee oikolukijaa, ota yhteyttä. Teen sitä mielelläni :)
Kirjattu