Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen managsi  (Luettu 76042 kertaa)

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Ensimmäinen managsi
« : Syyskuu 20, 2013, 14:31:31 »

Elikäs mikä on ensimmäinen koskaan lukemasi manga?

Itselläni se on Yu-gi-oh! Olin kirjastossa selailut hieman Dragon Ball mangaa, mutta en lukenut kertakaan kunnolla. Yugiohta kuminkin luin kunnolla.

Aluksi katsoin vikasta sivusta mallia mangan luku tyyliin, mutta totuin siihen nopeasti eikä se tuota minulle vaikeuksia ennän. Loppu onkin sitten historiaa.

Pidin Yugiohsta, vaikka luin siitä vain seitsemän ensimmäistä pokkari, kun sen tyyli vaihtuu nopeasti siinä
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Suisui

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen managsi
« Vastaus #1 : Marraskuu 11, 2013, 20:00:58 »

Minun ensimmäinen sarjani oli Ranma½, ja siitäkin luin vain osat 12-36, koska 12 ekaa osaa ei löytynyt kotoa. En vieläkään ole lukenut ihan kaikkia pokkareita, vaikka isosta kirjastosta (eli kaupungin kirjastosta) olen pari lainannut ja lukenutkin ;D

Toinen oli Dragon Ball, ja tämäkin vain minun pikkusiskoni (hän on minua suunnilleen pari vuotta nuorempi, hiukan vajaa) takia, joka suoraan sanottuna pakotti minut lukemaan joko Dragon Ballia tai Conania, sain itse päättää. Syy miksi hän pakotti, oli se, että olin toisessa vessassa ja jouduin sanomaan hänelle että hän hakisi vessapaperia xD :-X

Ja ensimmäinen anime, jota katsoin, oli tämä varmasti kaikille tuttu Pókemon. En oikeastaan edes tajunnut silloin että se on animea xD (animea vastaan kun silloin olin [koska olin nähnyt iskän ja siskon kattovan Narutoa ja oli sellasii "ällöjä kohtauksii". Pelkäsin Deidaraa ihan hirveesti xDD]) Sitten kun tajusin et Pókemon on animea, aloin ylpeillä kaikille luokkalaisilleni: "Olenkin ihan varma, et kaikki on kattonu animea!" xD Kaikki kun oli Pókemonia katsonut
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2013, 19:53:30 kirjoittanut Suisui »
Kirjattu
~

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Ensimmäinen mangasi
« Vastaus #2 : Marraskuu 12, 2013, 12:20:35 »

Oma ensimmäinen mangani on jo sen verran kaukana historiassa, etten ole aivan varma mikä se oli.

Suunnilleen niihin aikoihin kun muistan tietoisesti lukeneeni mangaa, oli Ranma ja Salapoliisi Conan vasta alkanut julkaisunsa. Jossain välissä olin kuitenkin lukenut mm. Akirat ja Hiroshiman pojan, jotka molemmat ovat ensimmäisiä Suomessa julkaistuja mangoja. En osaa varmaksi sanoa, mutta molemmat olivat 80- tai 90-luvulla julkaistuja. Tämän takia en muista mikä se varmasti oli, mutta heittäisin villin veikkauksen että se oli joko Akira tai Salapoliisi Conan, joista jälkimmäistä aloin kerätäkin sen löydetty. ^^"

Pahoittelut sekavasta selityksestä.
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

sokeripommi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
  • Here comes a lion, oh yes it's a lion, no wait wha
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen managsi
« Vastaus #3 : Marraskuu 21, 2013, 03:08:55 »

Oma ensikosketukseni mangaan taisi olla joku paikallisen kirjaston pseudosusi-ihmismanga, nimeä en ny muista. Lisäksi muistan selailleeni esim. Akiraa ja Ranmaa, mutten koskaan kiinnostunut tuon enempää vaikka fanitin esim. Pokemonia ihan simona (huom. olin silloin vielä ihan napero, jossain kahdeksan ja kymmenen vuojen välillä).

Ekat omat pokkarini (joista kaikki sitten alkoi) olivat joululahjaksi saatu Azumanga Daoih 3 (toivoin Hartin chibipiirrosopasta, oikeastaan parempi vaan et en saanu :D) ja jatkumossa synttärilahjaksi saatu Fullmetal Alchemist 11 (toivoin muita AMD:n pokkareita, puusilmä kaveri luki vain sanan "manga" ja meni sillä). Aloin sit ostaan näitä kuukausittain ja innostuin kovasti tästä koko Manga jutusta : D

Muita sarjoja joita aloin joskus näihin aikoihin lukemaan ja joiden nimissä on jo aimo häivä nostalgiaa on Horoskooppimysteerit (eka shoujomangani, jota rakastan tästä syystä vielä tänkin päivänä vaikka se onkin aika tosi tyhmä :) ), Fruits Basket (!!!! yksi kaikkien aikojen suosikeistani, oikeasti liikuttava sarja jossa on monta hyvää sanomaa, joskin opin arvostamaan sitä kunnolla vasta kun luin sen tässä viime aikoina kokonaan uusiksi <3<3), Cherry Juice ja Sugar Sugar Rune (piilottelin näitä kaapissani kun en halunnut että pikkusisko pääsee lukemaan kun se ei ollut vielä takakannen ikärajojen tasolla ;P vaikka en kyllä ollu sen puoleen minäkään, henkisesti ainakaan...), Hellsing (näin tästä vähän jotain jänskän näköistä netissä joskus vuonna nakki ja pottu ja ostin välittömästi kun alkoi ilmestymään suomessa [varsinaisesta sisällöstä riippumatta haha]), Naruto tietenkin : D (olin tätä lukemaan alkaessani vielä niin pentu että se alkupään pusukohtaus aiheutti korkeintaan suunnatonta myötähäpeää xD siitä ollaan sitten menty vaan tasaista alamäkeä) ja Death Note (shippaan varmaan vieläkin jossain fujoshisydämeni perukoilla viattomasti Light/Ällää niin kuin silloin joskus...)

Huhhuh, tulee ihan vanha olo kun tämmösiä alkaa muisteleen : D
Kirjattu
rusina

frey-chan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
  • Baka!
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen managsi
« Vastaus #4 : Tammikuu 24, 2014, 18:58:06 »

Ranmahan se oli. Sain sen joskus joululahjaksi. Pidin sitä ihan hauskana, mutten tiennyt sillon mistään mangasta tai mistään mitään, pidin sitä vaan ihan normaalina sarjakuvana muiden joukossa. Kun minulle aukeni tämä uusi maailma mangan ja animen parissa, niin ensimmäisten mangojen joukossa olivat juuri tuo Ranma, Conan sekä Inuyasha.
Kirjattu