Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Inhoavanne anime hahmot  (Luettu 153859 kertaa)

Bai-Ju-Li

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #15 : Kesäkuu 02, 2012, 14:41:38 »

Parahin Lucy, minulla on pyyntö: Ole hyvä ja lopeta tämä turhuus. On aivan käsittämätöntä, että olet leimannut minut negatiiviseen valoon kommenttini takia: nimittäin ihmiseksi joka tuomitsee hahmoja ja on lukenut vain vähän.

Teen tämän selväksi: Se, että olen mielestäsi lukenut vain vähän sarjoja joita mainitsen ja sitten yleistänyt kohtuuttomasti hahmoja on harhaluuloa. Kun esitän mielipiteeni/näkemykseni sarjasta/hahmoista olen kyllä tehnyt läksyni ja lukenut. Vielä kerran: minä olen lukenut enemmän kuin vain pari lukua. En ymmärrä, miten vaikeaa on kyseinen fakta käsittää. Viimeisimmässä vastauksessanikin sanoin, että olen lukenut sarjaa, sitä löytyy jopa hyllyltäni. Olen lukenut sitä myös eteenpäin netissä, samoin kuin kaikkia muitakin mainitsemiani hahmoja eri sarjoista.

Myös se, etten jaksaisi panostaa hahmojen tulkitsemiseen... Onko sinulla todella varaa sanoa noin pelkästään sen perusteella, mitä sait vastauksistani irti? Onko sinulla todella oikeus julistaa, etten ole panostanut hahmojen tulkitsemiseen, ja etten ole seurannut kyseisiä sarjoja tarpeeksi?

Valitettavasti ei.

Myönnän, etteivät tekstini miellytä sinua tai mahdollisesti muitakaan jotka niitä lukevat. En voi sille mitään.
Mutta en salli antaa itsestäni julistettavan kuvaa, joka ei pidä paikkaansa.

Pyydän nimenomaan järkevyyttä: älä väitä toisesta sellaista, mikä ei pidä paikkaansa. Ymmärrän, että minut voidaan väärinymmärtää, mutta se ei oikeuta tuomitsemaan viestejäni tai sanomisiani huonosti perustelluiksi.

Et selvästikään pitänyt siitä, mitä kirjoitin Kuroshitsujin hahmoista ja muista hahmoista. Närkästyksesi ei suinkaan saa silti antaa sinulle oikeuksia tulla osoittamaan, että mielipiteeni hahmoista olisivat ala-arvoisempia kuin muiden perustellen sitä kaikenlaisilla "tuomioilla". (Esim, olen lukenut vain vähän sarjoja, en panosta hahmoihin, minulla ei ikään kuin ole oikeutta niiden takia ilmaista hahmoita mielipidettäni...)

Olenko itse sanonut, etten ole lukenut kyseisiä sarjoja paljon, enkä ole yrittänyt ymmärtää hahmoja ja että vain tuomitsen niitä?

-En.

Ne tulivat väärästä suusta.

Toivon,  että ymmärrät ja lopetat tämän. Todella.

P.S: Olen samaa mieltä Shinjin kanssa.
P.P.S: Olen lukenut Monsterin. Aivan mahtava mestariteos... Naoki Urasawa <3
Kirjattu

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #16 : Kesäkuu 02, 2012, 22:01:08 »

Bai-Ju-Li, mene lukemaan alkuperäinen kommenttisi Kuroshitsujista. Kyseinen pätkä on juuri sellasta jota kuulee ennakkoluuloiselta muutaman chapun lukaisseelta trollilta.

Olisi kiva tietää miten paljon olet Kuroshitsujia lukenut, sillä varsinkin sirkus-arc näytti  sarjan paremmat puolet. Mutta ihan sama, antaa olla. Jos oikeasti olet lukenut jonkin verran niin vihaa vaan miten paljon haluat. Harmi ettet saanut hahmoista mitään irti. En todellakaan ole mikään aivoton fangirl, kuten sanoin Kurolla on paljon ongelmia, mutten ikinä sanoisi sen hahmoja sieluttomiksi.

Ja Naoki Urasawa on jumala.
Kirjattu

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #17 : Kesäkuu 02, 2012, 22:22:40 »

Lucy: Asia ei minulle kuulu enkä tahdo pahoitaa mieltänne, mutta minusta Bai-Ju-Li:in kommentti ei ole trollilmainen. Minusta se on sellaisen kirjoitama, joka on lukenut sitä tarpeksi sen verran, että huomaa ettei sarja ole hänen makuunsa. Antaa hänen inhota sen hahmoja. Olivat ne sieluttomia tai ei.

Minä lopetin Highschool of the Deadin katsomisen sen fanipalvelun vuoksi, kun se oli yksinkertaisesti todella tyhmää siinä. Muuten sarja oli hyvä ja kiinostava, mutta en fanipalvelun vuoksi pysytynyt katsomaan sitä lopuun. Katson sen joskus varmaan lopuun, mutta se ei ole pääsäni ykkösijalla. Tässä ero, jos joku siitä piti kovasti.

Anteeksi kun se ei liitynyt aiheseen.

Eri mielipiteet pitää yritää edes hyväksyä, elleivät ne tosiaan ole luokavia tai pahoja. Jonkun hahmon tai sarjan vihaaminen on mielipide eikä se ole väärin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2012, 01:05:15 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #18 : Kesäkuu 03, 2012, 11:43:22 »

Oletko sinä lukenut Kuroshitsujia Shinji? Sarjan alku on lässyä huumorihömppää. Hahmot avautuvat pikkuhiljaa kun heidän ajatusmaailmaa raotetaan sekä pienissä sivukohtauksissa että isommissa hahmokeskeisissä chaptereissa. Monissa sarjoissa on samantyylinen kahtiajako. Ensimmäisenä tulee mieleen Katekyo Hitman Reborn, ihan aivotonta huumorischaibaa jotai 30 chapuu kunnes yhtäkkii on ku joku toinen sarja.

Kuroshitsujissa voin ymmärtää esimerkiksi Elizabethin vaikuttavan sieluttomalta. Tälle on itseasiassa oikeasti syy. Vähän aikaa sitten hänestä paljastui piirteitä jotka selittivät hänen käytöksensä täysin ja pisti minut mielenkiinnolla odottamaan jatkoa hänen hahmolleen. Tähän paljastuksen liittyi eräs visuaalinen yksityiskohta joka oli ollut sarjassa koko ajan, eli ei ollut mikään perseestä vedetty käänne.

Jos haluatte sieluttomia hahmoja, lukekaa Narutoa. Kaikki hahmot voisi korvata soundboardilla toistaen muutamaa repliikkiä.

Ja on eri asia olla pitämättä sarjasta kuin sen hahmoista.
Kirjattu

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #19 : Kesäkuu 03, 2012, 12:52:02 »

En ole katsonut, ja tuskin edes katson, koska minulla ei riitä aikaa paljoa animeiten katseluun nykään eikä se minua kiinosta. Katselen nykään Saber Marionette J:itä, jonka jälkeen en ala varmaan enään katsoa animeta, vaan alan lukea mangoja vaan. On tehtävä muutakin kuin vaan katsotavaa animeaita.

Ainakaan monen animulaisen mielestä Naruto hahmot eivät ole sieluttomia. Ainakaan jos seuravat sitä yhä aktiivisesti.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2012, 13:05:08 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #20 : Kesäkuu 04, 2012, 13:33:25 »

just teidän kanssa... peace!
Kirjattu

Bai-Ju-Li

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #21 : Kesäkuu 04, 2012, 15:27:29 »

Hyvä lucy.....

Enköhän minä itse tiedä mitä olen sanonut. Asia vain taitaa olla niin, että sinä otit kommenttini mielipiteet henkilökohtaisena uhkana itsellesi ja mielipiteillesi. Aloit yleistämään kommenttiani itseksesi....
  Oli oma virheeni että pyytelin aiemmissa kommenteissa anteeksi mielipiteitäni, koska niinhän ei kenenkään pitäisi joutua tekemään.  Minusta myös tuntuu että tällä nimenomaisella palstalla minun kommenttini ei ole sen trollimpi kuin kenenkään muunkaan.

Ja ihmettelen voimakkaasti, miksi reagoit kommenttiini niin agressiivisesti, kerta se oli niin hävytön ja ajattelematon. Moni muu viisas ihminen pystyisi jättämään sellaiset kommentit omaan arvoonsa, eikä vain suinpäin alkaisi ottamaan niitä itseensä.

Toivon että joskus ymmärtäisit reaktiosi turhuuden tällä palstalla. Tämä keskustelu on nyt osaltani ohi..... olen sanonut kaiken tarvittavan.

Ja kiitokset Shinjille.
Kirjattu

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #22 : Kesäkuu 04, 2012, 23:23:30 »

Aggressiivisesti? Anteeksi mitä? Nyt naurattaa.

Etkö tosiaankaan näe eroa mielipiteellä ja sillä että väität hahmojen olevan yksipuolisia? Ensimmäisestä ei voi kiistellä, jälkimmäisestä voi keskustella mutta vasta sen jälkeen kun on lukenut teoksen.

Ihan sama. Jos et ymmärrä pointtiani, tästä ei voi seurata muuta kuin säälittävää läpsimistä. Enkä jaksa enää lukea sinun virheellisiä henkilöarvioitasi minusta.
Kirjattu

Momelus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #23 : Kesäkuu 18, 2012, 00:18:21 »

Voi että kun minä niin mieleni pahoitin... Se tulee tästä ketjusta mieleen. Make peace not war ja sitä rataa. Mutta työnnän soppani lusikkaan hetkeksi ja ihmettelen, että onko jäänyt Narutot lukematta, kun hahmoja väitetään sieluttomiksi.

ASIAAN.
Rukia Kuchiki, Bleach. Sekä Orihime Inoue, sama sarja. Miksi, OI MIKSI naishahmoista tehdään niin... pulassaolevia? "Hei, olemme jatkuvasti pulassa, pelastakaa, emme osaa." (Tämä on ehkä enemmän hyökkäys anime/mangakliseitä vastaan.) Itse asiassa Naruto-sarjan Sakuran ja Hinatan voisin liittää samaan kategoriaan, ainakin ennen Shippudenia. Hassua kyllä, pidän Hinatasta ja Shippudenissa jopa Sakurastakin, edes vähän. Koska hahmot eivät ole enää niin raivostuttavan a-vut-to-mi-a.
Madoka, sarjasta Puella Magi Madoka Magika. "Jakso ties kuinka mones, jossa Madoka ei vieläkään ole taikatyttö." Hyvää päivää, yritä tehdä jotain. (Pidän kyllä itse sarjasta ja ehkä Madokastakin vähän, olen kai liian kiltti inhoamaan mitään täysillä.)

Ja ennen kuin kukaan vetää palkokasvit haisteluelimeen ja rupeaa inttämään, etten ole lukenut sarjoja tarpeeksi pitkälle ja paneutunut hahmoihin. 1. Olen lukenut Bleachia suomeksi 34 pokkaria. Narutossa olen samassa tahdissa kuin mangaa ilmestyy. PMMM on tainnut jäädä vielä kahdeksanteen jaksoon. 2. Ei, en ole jaksanut perehtyä Bleachin tai PMMM:n hahmojen psykologiseen profiiliin täysillä, Naruto-hahmojen sen sijaan kyllä.

Ja muistutan, että ketjussa oli käsittääkseni tarkoitus dissata animehahmoja, ei muita foorumilaisia.
Kirjattu

Kipsi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #24 : Heinäkuu 01, 2012, 11:46:30 »

Miksi, OI MIKSI naishahmoista tehdään niin... pulassaolevia?
Olen itsekin huomannut tämän aika monenkin sarjan kohdalla.. en tiedä sitten onko se jokin japanilaisten naisihanne? Yleensä suurin osa naishahmoista on juuri sellaisia heikkoja, ujoja ja joskus jopa vähän tyhmiä. Näistä hahmoista yllättäen pidetään. Ja sitten tulee toisenlainen henkilö kuvaan, joka on suorasanainen ja täysin toisen vastakohta, ja mitä olen animeissa huomannut niin heistä koitetaan vääntää ärsyttäviä esim. seiyuun avulla. .__.''
Anyway, meni ehkä vähän off-topicin puolelle?

Tuli tuosta Shinjin aikaisemmasta viestistä mieleen, että tuli katsottua vihdoin ja viimein se High School of the Dead tuossa ennen koulujen loppumista (kaverikin laittoi mut sen katsomaan) ja tuli sielläkin sitten niitä inho-hahmoja vastaan. Ja totta vie sitä fanserviceä oli kyllä vaikka muille jakaa... oli välillä vähän kiusallista katsoa sitä. Varsinkin se OVA jakso oli jotain niin pervoa, että ei mitään rajaa. XD

Anyway, tulin jo sarjan alussa siihen tulokseen, että en pidä päähenkilönaisesta, Miyamoto Reistä, koska yllättäen; avuton ja ärsyttävä.
Ja pitäähän joka sarjaan aina tunkea joku tsundere.. tässä tapauksessa Takagi Saya, joka jatkuvasti mäkätti kaikesta minkä ehti. Kaiken lisäksi meinasi korvat vuotaa verta hänen äänensä takia. DX
Ja kaikista eniten vihasin Shidou Koichia, opettajaa. Alussa katsoin, että hei siinäpä kivan näköinen tyyppi! Ja ai että teki mieli seuraavaksi motata häntä.
(click to show/hide)
D8<

Sellaista tältä kerralta.
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #25 : Heinäkuu 12, 2012, 20:38:14 »

Heikot naiset.

Noh Tsunade... äh, silläkin se heikkous...

Kirjattu

Px4Valentine

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • S.T.A.R.S.
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #26 : Kesäkuu 14, 2013, 20:04:38 »

Sasuke Narutosta.
No en varsinaisesti vihaa, mutta ärsyttää ensinnäkin se välinpitämättömyys Sakuraa kohtaan, joka on aina koittanut tehdä kaiken niin että olis Herra Mahtavalle mieliksi. Sitten se kauhee kovistelu ja Naruton leimaaminen luuseriksi. Ja sitten se että sarja on pyörinyt tosi paljon pelkän Sasuken ympärillä ja jättänyt Naruton varjoon. Sarjan nimi kuitenkin on Naruto eikä Sasuke. Pidin Sasukesta silloin alkuaikoina kun Sasuke, Naruto ja Sakura oli vielä kavereita ja Sasuke välitti. Shippudenissa se on vaan kylmä ja kostonhimoinen ilman mitään tunteita. + Se inhottava NaruSasu paritus. Eww, eww, eww. Pää ei kestä ja sydän musertuu kun ajattelee näitä kahta yhdessä sillä tavalla. Just eww...

Hinata Narutosta
Yksinkertaisesti mua inhottaa tämä hahmo. En oo ikinä tykännyt vaikka kova on ollu yritys.. Ei, en vaan pysty. Hinata on vaan ärsyttävä inisijä joka juoksee Naruton perässä. Mun puolesta ois voinu kuolla ajat sitten. Ja mä en voi kattoo sen naamaa senkään vuoksi koska ihmiset parittaa Hinataa Narutolle. Siis, onko Naruto ikinä edes näyttänyt että sillä ois jotain muita tunteita Hinataa kohtaan, kuin vain kaverimielessä? No eipä ole. Ja te kaikki NaruHina parittajat, gomenasai tämän neitosen haukkumisesta, mutta kaikilla on mielipiteensä, ja minä olen sitä mieltä että NaruHina paritus on karsea enkä tykkää siitä ollenkaan. Sitä vastoin pidän NaruSaku parituksesta c; (Ja anteeksi kun tämä nyt vähän tavallaan poikkesi aiheesta)

Ino Narutosta
En suinkaan inhoa tai vihaa, mutta ärsyttävää kun pitää haukkua Sakuraa ja olla ilkeä.. Onneksi aikuistui Shippudenissa.

Sai Narutosta
I hte you forever for calling Sakura ugly and then calling Ino pretty. Siis ihan oikeesti sitä raivon määrää minkä Sai tuotti mulle :D Kamalata.. Sai on ihan ok jätkä enivei..
Kirjattu
"Fight the future and f*uck the past!"

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #27 : Kesäkuu 21, 2013, 13:46:10 »

En tiedä voinko sanoa suorastaan inhoavani mainitsemiani hahmoja, mutta en voi sanoa pitävänikään mainituista sitten tipan vertaa:

Misa Amane ~ Death Note
Mihael "Mello" Keehl ~ Death Note
Nate "Near" River ~ Death Note
Winry Rockbell ~ FMA
Haruno Sakura ~ Naruto
Hyuuga Hinata ~ Naruto
Uchiha Sasuke ~ Naruto
Orihime Inoue ~ Bleach
Kuchiki Rukia ~ Bleach
Belldandy ~ Ah my goddes!

Mainituilta hahmoilta puuttuu mielestäni "jotain". Oli se sitten vahva tahto, empatia, rationaalisuus, itsekunnioitus tms. jota en oikein sulata.

Ja mitä vahvoihin naishahmoihin tulee, niin mielestäni Miyazaki on onnistunut niissä mm. Porco Rossossa, Liikkuvassa Linnassa ja Mononoke-himessä. Niissä naiset ovat vahvoja, naisellisia ja älykkäitä. ^^
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #28 : Heinäkuu 21, 2013, 17:02:07 »

Eikös Liikkuva Linna perustu kirjaan?

Kirjattu

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Inhoavanne anime hahmot
« Vastaus #29 : Heinäkuu 22, 2013, 00:46:27 »

Eikös Liikkuva Linna perustu kirjaan?

Kyllä on! Se on brittiläisen Diana Wynne Jonesin kirjaan perustuva. Suosittelen lämpimästi muitakin hänen kirjojaan. ^^ Ja kirja ja elokuva eriävät varsin reilusti toisistaan.
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.