Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!  (Luettu 156205 kertaa)

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« : Maaliskuu 08, 2012, 11:17:50 »

Tämä on kysytävä julkisesti. Kysmys olisi saako animeita katsoa enkuksi dubattuna, silloin kun katsoja ei ole englanin kielinen?

Tästä en anaa omaa mielipidettä (kun en tahdo poistaa tätä, jos se ärsytää jotakuta). Kerron kommentien, jos jolakin on kysytävää tähän liityen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2012, 10:00:08 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Saako animeita katso enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2012, 13:18:32 »

Se on katsojan oma asia. Tosin melkein kaikki enkkudubit ovat huonompaa laatua kuin alkuperäiset. Itselle tulee mieleen vain .hack//SIGN jossa dubbi on parempi...

Ei tarvii pelätä toisten ärsyttämistä. Mikäli perustelee mielipiteensä asiallisesti kaikki on ok. Jos joku on erimieltä niin hän kirjoittakoon oman mielipiteensä. Niin sitä keskustelua syntyy.
Kirjattu

Freyr

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Animu
Vs: Saako animeita katso enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #2 : Maaliskuu 08, 2012, 18:24:04 »

Jokainen taaplatkoon tyylillään. Itse kuitenkin katselen ennemmin kaikki alkuperäisellä audioraidalla, oli kieli sitten mikä tahansa. Tekstityksissä taas oltava melkeinpä englanti (jos audio on englanniksi, niin sitten ei tekstejä lain).
Kirjattu

Momelus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Saako animeita katso enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2012, 21:41:53 »

Itse suosin ehdottomasti alkuperäistä raitaa. Ainoa anime, jota katson säännöllisesti, on Naruto Shippuden. Olen koittanut katsoa sitä myös enkkudubeilla, mutta en pitänyt juurikaan. Omasta mielestäni alkuperäiskieli + laadukkaat subit vaikkapa englanniksi on paras yhdistelmä.
Kirjattu

Deathwolf

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Saako animeita katso enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2012, 09:02:37 »

Kylläpä se on originaaleilla äänillä katsottava, japanissa on tuo ääninäyttelykin ihan eri tasolla, ei vedetä ekalla räpellyksellä purkkiin niin kuin tuolla amerikan nurkilla.
Kirjattu

Hiso

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #5 : Maaliskuu 14, 2012, 20:11:18 »

Joo ite oon sitä mieltä, että dub on täyttä ******. En vastusta vaikka niistä joku tykkäisikin, mutta itse vihaan. Ne pilas Higurashin...Tyhmät naurut :<
Kirjattu
Chelsea Smile < 3

Kipsi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2012, 17:34:59 »

Itse en ole törmännyt vielä yhteenkään hyvään dubbiin.
Muistan tosin katsoneeni Naruton alkujaksoja dubattuina sillon joskus vuonna nakki, kun en "löytänyt" mistään alkuperäiskielellä puhuttuja versioita (en ollut silloin vielä törmännyt näihin moniin sivustoihin joista näitä löytyy). Siirryinpä sitten niihin, kun tuli eteen ja olin heti aivan häkeltynyt siitä miten ääninäyttely kuulosti niin paljon paremmalta.

En katso nykyäänkään animea yhtään dubeilla, koska en yksinkertaisesti vain tykkää siitä miten hyvät sarjat menettävät hehkunsa siinä (4Kidsin dubit ja editoinnitkin on jotain niin hirveää, että huhhuh, kun on joskus tullut sellaisia eteen). Jokainen katsokoot kuitenkin miten tahtovat, ei se kenestäkään aliarvoisempaa tee.
Kirjattu

GotyZ

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #7 : Maaliskuu 15, 2012, 21:13:20 »

DBZ pidän itse enemmän enkku dub versiosta, siinä goku edes kuullostaa mieheltä
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #8 : Maaliskuu 28, 2012, 17:21:57 »

niinpä... Japanisahan sitä ääninäyttelee Nainen!!

toisaalta saako niitä katsoa Sverje bubatuna?
Kirjattu

Poledra88

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #9 : Maaliskuu 29, 2012, 22:41:31 »

On ny ihan pakko vaan kommentoida tähän XD

Kyl noi jotkut enkku dubitkin menettelee verrattuna suomenkielisiin Digimonien ekan kauden dubbeihin XD

Tyyppi tippuu jyrkänteeltä ja sanoo tasasella värittömällä äänellä "Minä putoaaaaaaaaaaaan"
Tota suomen dubbii oikeesti hävettää kattoo.

Eli kannatan täydestä sydämmestäni alkuperäisellä kielellä olevii animeit. Vetää aika laimeeks jos on dubattu.
Mut pinnat niille dubeille, jotka on onnistunu.... Yhteen sellaiseen törmänneenä.
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #10 : Maaliskuu 30, 2012, 07:46:04 »

"Polish" Duppaus Dragonball Z:stä vasta onkin HUONOA ja tosi halpaa... JOKU tunteetoman tasainen ääni "lukee" JOKAIKISEN ahmon!

Youtubessa törmäsin tuohon...
Kirjattu

MissRedMoon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #11 : Kesäkuu 29, 2012, 23:44:46 »

ite henk. koht. tykkään kattoo animet omalla kielellään, en nimittäin oidein tykkää siitä miten amerikkalaiset dubbaa animee, kun mu omasta mielestä ne vaa pilaa siitä kaiken :/ täähän on toki vaa mun mieli pide, että omasta mielestä enkku dubbi "raiskaa" animet....
Kirjattu

frey-chan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
  • Baka!
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #12 : Tammikuu 24, 2014, 18:41:27 »

No siis. Eikai siinä ole mitään syytä, minkä takia ei saisi. Katsokoon kukakin millä ääniraidalla haluaa ja parhaaksi näkee. Itse olen sillä kannalla, että yleensä mitkä tahansa dubbaukset ovat huonoja. (Ei, ei! Onhan niitä hyviäkin tietty olemassa.) En tiedä, mutta luulen, että johtuu siitä, että monet animet, joita netistä löytää mm. enkkudubeilla eivät ole sitä ns. ammattilaistasoa. Tai jos ovatkin, niin ainakin on huonoja ääninäyttelijöitä sitten. Yleensä se alkuperänen (kielestä huolimatta) on kuitenkin paras.

Ja noh, riippunee varmaan siitäkin, millä kielellä on tottunut katsomaan. Itse kun olen tottunut anime katsomaan japaniksi, niin muun kielen dubbaukset kuulostavat oudoilta. Sama pätee ihan vaikka Disney-leffoihin, ne olen tottunut katsomaan suomeksi, joten englanninkielisenä ne tuntuvat oudoilta, vaikka ovatkin yhtä hyviä.
Kirjattu

Okkels

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Saako animeita katsoa enku dubeina? Lukekaa esittely!!
« Vastaus #13 : Toukokuu 07, 2019, 19:58:33 »

Mun mielestä saa katsoa ihan millä kielellä haluaa.
Kirjattu