Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Death Note -fanipiiri kauheaa?  (Luettu 36790 kertaa)

Luihu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Death Note -fanipiiri kauheaa?
« : Huhtikuu 21, 2012, 02:14:37 »

Tässä jokunen kuukausi sitten tuli viimeinkin nähtyä sarja nimeltä "Death Note" ja sen jälkeen sarjakuvankin pystyi lainattuna katselemaan läpi ajan kuluksi.

Hyvin valitettavana sivuvaikutuksena kyseisen sarjan fanipiirit ovat tuottaneet jonkinlaista kuvotusta.

Itsellä on nähkääs pienoinen ongelma ymmärtää miksi "fani" valittaisi parista asiasta:

1. Misa Amane

(click to show/hide)

2. L

(click to show/hide)

3. Loppu

(click to show/hide)

Tähän voisi varmasti vastata isoin essein syitä miksi minä olen väärässä ja että ihmisillä on syitä omiin mielipiteisiinsä, mutta pääasiallisesti varmaan vain toivon että ihmiset haluaisivat puolustaa elämää, viattomuutta ja ihmisluontoa ja vastustaa tarpeetonta vihaa, kuolemantuomioita ja yhden miehen valtaa.

Vai onko suurin osa animefaneista vain niin nuoria että nämä aiheet menivät yli hilseiden?
Kirjattu

horaaneko

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 37
  • Mui. :3
    • Profiili
Vs: Death Note -fanipiiri kauheaa?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 21, 2012, 14:22:17 »

Varoitus: sisältää spoilereita Death Notesta

En sanoisi noita fanien mielipiteitä kauheiksi. Monille L:n kuolema oli tietenkin järkytys koska hahmosta tehtiin omaperäisyydellään niin rakastettava. Itsetänikin tuntui tämän kohtauksen jälkeen jotenkin ikävältä lähteä taas seuraamaan sarjaa, varsinkin kun L:n kuoleman käsittely jätettiin niin vähälle ja toimintaan lähdettiin taas mukaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja kun heti kohtauksen jälkeen mukaan otettiin L:n "perijät", se tuntui jotenkin, en tiedä, väärältä. En usko että olen ainoa joka ajatteli näin. Se kyllä on ikävää, jos jotkut fanit menetti ilonsa sarjan seuraamiseen L:n poismenon vuoksi. Itse en tuntenut samalla tavalla, ehkä osittain siksi että Near ja Mello tulivat hahmoina mulle läheisiksi.
Mutta sanon, että L:n tappaminen on yksi nerokkaimmista kohdista sarjassa, eikä ilman tätä kohtaa sarja olisi veroisensa.

Siinä olet kyllä oikeassa, että Misan mollaaminen on tylsää. Misa kuuluu suosikkihahmoihini, mikä on mulle harvinaista kun en yleensä naishahmoista pidä. Misan viattomuus ja sokeus oli surullista, mutta Misa toi myös oman huumorinsa sarjaan, ettei hahmoa vain voi olla rakastamatta. :)

Moni kiintyi varmaan Lightiin sarjan aikana, joten ei ole ihme ettei hänen häviämisestään pidetty. Itseänikin olisi kyllä kiinnostanut nähdä, millainen maailma olisi ollut Kiran muokkaamana. Mutta pidin lopusta juuri tuollaisena, sillä vasta Lightin kuolema-scenessä päästiin käsiksi hänen todelliseen luonteeseensa ja neuroottiseen haluun voittaa. En näe lopussa mitään valitettavaa.
Mutta en usko, että näissä asioissa puhutaan ihmisten oikeudentajusta tai mistään tällaisesta. Ihmiset vain haluavat sarjalta jotain tiettyä, tässä tapauksessa monet halusivat erilaista ja tuoretta lopetusta sarjalle.

Mutta kaikilla on mielipiteensä, joten tällaisista asioista kiisteleminen on aika turhaa. Jotkut ei pidä joistain vaihtoehdoista. Pitää kuitenkin muistaa, miten hyvän vastaanoton Death Note on saanut, joten eiköhän sarja ole aika monen mielestä onnistunut.
Kirjattu
"Miska, miten paljon tuo kissa painaa?" "Ei tässä puhuta pelkästä painosta, Kai hyvä. Mr. Andersonissa on 156 kiloa täyttä rautaa!"

~ 99 totuutta poikaystävästäni ~

Luihu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Death Note -fanipiiri kauheaa?
« Vastaus #2 : Huhtikuu 21, 2012, 16:07:09 »

(click to show/hide)

Itse uskon että sarja on filosofisestikin todella merkittävä sen vuoksi että nykyäänkin löytää koko ajan suurta kiistaa siitä miten rikollisia pitäisi kohdella ja kuinka paljon poikkeustapauksia jotkut ihmiset toivovat. Jotkut ovat sitä mieltä että joitakin yksilöitä ei rangaista tarpeeksi, mikä on koko sarjan lähtökohta.

(click to show/hide)

Kyse ei ollut kiistellä asiasta suuntaan tai toiseen, vaan että en ymmärrä (mielipide tai ei) miksi näitä kyseisiä osia juonessa jotkut ihmiset niin vihaavat.
Kirjattu

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Death Note -fanipiiri kauheaa?
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2012, 22:13:19 »

Kuulun siihen joukkoon joka pettyi sarjan lopetukseen. Se oli antiklimaattinen ja raiskasi Raiton hahmon totaalisesti. Ihan sama kuka voittaa kunhan tarina ja hahmot on hyvin kirjoitettuja - kummatkin romahtivat Death Notessa. Loppupuolisko oli B-laatua eikä uudet hahmot läheskään yhtä mielenkiintoisia.

Olen kyllä samaa mieltä, DN fandom on yksi rasittavimmista fanilaumoista tähän saakka. Saattaa johtua siitä että sarjan hahmot jakaa ihmiset niin kovin kahtia..

Hyvänä vertauskohteena toimii Code Geass anime. Sillä on monia yhtäläisyyksiä Death Noten hahmoihin ja teemoihin mutta onnistuu paketoimaan tarinan täydellisesti loppuun.
Kirjattu

CHARLESTON

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Death Note -fanipiiri kauheaa?
« Vastaus #4 : Huhtikuu 28, 2012, 17:42:14 »

HMMM omasta mielestä DN loppui juuri sopivasti. Raito paljastui vain ihmiseksi joka leikki jumalaa ja loppu paljastikin hänen hahmonsa todellisen sisimmän kaiken sen juonittelun ja nokkeluuden kuoren alta. Hän ei enää halunnut vain tappaa pahaa maailmasta, vaan kilpailu L:n kanssa sai hänet leikkimään jumalaa kun peli kääntyi hänen edukseen. Pidän myös eritoten siitä, että obata ja ohba toteuttivat visionsa täydellisesti eivätkä tehneet sarjaan melkeinpä mitään turhaa venytystä tai kliseisyyttä vain  sen varjolla että saisivat enemmän hilloa irti projektista. : ^D
 Toki joidenkin mielestä uusimmat hahmot olivat vain varjoja akuperäisiin verrattuna, mutta he olivatkin lähinnä tarkoitettuina johtamaan tarinan tekijöiden haluamaan loppuun, jossa molemmat ''hyvä'' sekä ''paha'' kuolevat jättäen jälkeen vain tyhjän taistelukentän. Raiton kuolema toi syvyyttä muuten jopa tylsähkön ideaaliin hahmoon..... itseäni ärsyttää vain, että joka hahmoon  on otettu edes jotain oudonpuoleista.  Itse fanipiiri on varmasti ihan erilainen täällä lännessä kuin itse sarjan syntymaassa.  :-\ Sielläpäin fanit tuntuvat olevan hieman ''järkevämpiä'' kuin täällä, koska he vain suoraan lukivat ja nauttivat sarjasta monella asteella. Täällä pohditaan liikaa hahmojen kemiaa toisiinsa ja että kumpi oli parempi, L vai Raito jne. Japanilaiset käsittelevät sarjaa enemmänkin teoksena kuin fandomina.  Kylläpä tuli meikältä järjetöntä jupinaa~
Kirjattu