Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Roolipelit & roolipelaus  (Luettu 93475 kertaa)

Katkeransuloinen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Roolipelit & roolipelaus
« : Toukokuu 25, 2013, 20:56:41 »

Itse pelaan tällä hetkellä todella aktiivisesti omassa roolipelissäni: http://haivahdys.arkku.net/. ;--)

En huomannut, että täällä olisi aikaisemmin samanlaista topaa, vaikka kuinka paljon yritin etsia haku-toiminnolla.

Keskustelussa voi ottaa kantaa siihen, miltä roolipelaajana oleminen tuntuu. Onko tästä harrastuksesta saanut haukkuja, moitteita tai kiusaajia, vai ovatko ihmiset kehuneet tms. Oletko löytänyt roolipelien kautta ystäviä, miten nämä pelit ovat vaikuttaneet sinuun itseesi. Vai onko roolipelaaminen tuonut mukanaan jopa paineita tai sekoittanut ihmissuhteitasi. Täällä puhutaan ihan kaikesta siis, mikä liittyy roolipeleihin yleisesti.
Kirjattu

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Roolipelit & roolipelaus
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2013, 12:46:41 »

Olin roolipelaaja, ennen kuin kiinnoistuin animesta. Nyt olen aika pitkälti 50-50 näiden välillä. ^^

Roolipelaamisessa pääasialliset tapani ovat larppaus, pöytäropet ja pc-roolipelit. Näistä kahta ensimmäistä olen itsekin pelauttanut. Minut löytääkin aina välillä larpeista pj:nä ja apu-pj:nä. Seuraava omani on tulossa Ropeconiin.

Minulle roolipelaaminen on aina ollut omalla tavallaan tapa koittaa ymmärtää erilaisia ihmisiä ja paeta omaa todellisuuttaan. Parhaimmissa larpeissa voit astua jonkun toisen kenkiin ja elää hänen elämäänsä sen larpin ajan. Se aika jolloin roolipelauksella oli oma mielenkiintoinen maineensa on jo sen verran kaukana historiassa, että en mm. henkilökohtaisesti ole kuullut suuremmin mitään negatiivistä. Lähinnä teineiltä, jotka kuvittelevat olevansa koviksia. *laugh*
 
Olen tavannut paljon ihania ihmisiä roolipelauksen kautta, ja en vaihtaisi harrastustani mihinkään! Lappauksen kautta astuin enemmän ulos kuorestani, niinkin paljon, että se yläasteen hiljainen hissukka juontaa nyt jopa tuhannelle ihmiselle. Osa kunniasta täytyy kyllä myös myöntää teatteriporukalleni, jotka antoivat mahdollisuuden olla oma itseni ilman arvostelua. Pöytäroolipelit ovat vahvistaneet kykyäni tehdä nopeita ratkaisuja ja ylläpitäneet luovaa kerrontaani. ^^

Paineita otan itselleni lähinnä omien larppieni dead-lineistä, oman hahmon tuntemisesta ja esittämisestä ja ajoittain oman perfektionismini takia hahmon proppaamisesta. Pöytäroolipelit eivät oikeastaan ole juuri koskaan luoneet suurempia paineita, vaan suurin jännitys tulee siitä, pitävätkö pelaajat pelistäni. Ihmissuhteisiini ne eivät ole juuri vaikuttaneet, sillä kaikki exäni ovat jollain tavalla nörttejä.
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Roolipelit & roolipelaus
« Vastaus #2 : Kesäkuu 07, 2013, 17:42:58 »

Michiyo, tai joku muu olenko sitten ihan hassu kun yritän tehdä itekin niitä... pelintekoohjelmalla kylläkin... Engine 001 on ok, noh jos mieli tekee jotain LOG:eja tehdä...

Mutta, arvaatkin että " nyt tosta tuli liikaa expiä..."...

Kirjattu

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Roolipelit & roolipelaus
« Vastaus #3 : Kesäkuu 12, 2013, 19:17:41 »

Et lainkaan! Ja tekemällä kehittyy. ^^

 Mahtavaa että tulit ajatelleeksi tuota! Itselle fandomiin syventyminen tarkoittaa useammin harrastelijaporukan kasaamista ja satunnaista miittailua, ellei nyt sitten puhuta itsetuhoisesta tavastani valita eventit isommasta päästä...

Minkä tyylistä peliä olet rakennellut?
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

GotyZ

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Roolipelit & roolipelaus
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2014, 14:45:40 »

Itseäni roolipelaus kiinnostaisi, suurin ongelma vain on kavereiden puuttuminen
Kirjattu