Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Kirja makusi  (Luettu 55415 kertaa)

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Kirja makusi
« : Elokuu 05, 2013, 11:28:34 »

Monessa foorumissa on tästä puhetta, jotten miksei meiliäkin voisi olla?

Huom! Sarjakuvista ei tässä osiossa.

Itselläni on laaja kirjamaku. Melkein kaikki käy. Fiktion genreistä kaikki käy. Fantasia käy, scifi käy, kauhu käy, jännitys käy ja draamakin ehkä menee, mutta tällä hetkellä se menee nipin napin. Jos joku kirjan jonka tiedän suureksi klassikoksi tulee vastaan saatan ainakin vilkaista sitä.

Fakta kirjoista osa käy. Elämänkerrat ovat itselleni tervetulleita. Haluaisin toisin lukea sellaisesta ihmisestä, josta olen kiinnostunut, vaikka kerran luin randomina Hanoi Rocksin Michael Monoren elämänkerran (oli hyväkin). Muut tietokirjat eivät niin paljoa kiinnosta, mutta kyllä näitäkin löytyy. Esim. tietokirjat jostakin historian asiasta mikä kiinnostaa, tietokirjat videopelistä, elokuvista ja kirjat animesta ja mangasta ovat itsestäni kiinnostavia.

Ennen en ole tykännyt lukemista tai tarkemmin sanottuna olin laiska lukemaan (vieläkin himean sellaista saataa esintyä). Kivasti kevät ja kesä meni suurelta osin lukemiseen. Elokuvia tuli aika vähän katsottua.
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari

Michiyo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • I don't suffer from insanity, I enjoy it.
    • Profiili
    • Fanfiction.Net
Vs: Kirja makusi
« Vastaus #1 : Elokuu 10, 2013, 12:54:55 »

Täytyy myöntää että genreistä oma valikoimani on varsin kapea, sillä lukeminen on aina ollut minulle pako tästä todellisuudesta.

Pääasiassa luen fantasiaa ja scifiä, ja suurin osa lempikirjoistanikin sijoittuu tälle alueelle. Kolmantena genrenä on rikoskirjallisuus, ja niistä etenkin klassinen; Poirot, Marple, Queen, Holmes, Lupin, Gently... <3

Olen aina ollut erittäin aktiivinen lukija, ja ala-asteen ja yläasteen aikana luinkin läheisen kirjaston nuorten osaston kauttaaltaan läpi aina Viisikoista Neiti Etsiviin, Babysitter's Clubista heppakirjoihin ja kaikkeen mitä sieltä löytyi. Nuorten aikuisten ja aikuisten osastoakin kerkisin koluamaan kiitettävästi, ja koenkin että minulla on varsin hyvä yleiskuva useistakin genreistä.

Tuona aikana tuli huomattua, etten pahemmin piitannut romanttisista (ei vain kiinnosta, äitelää) ja kauhusta (useimmiten koin tarinat surullisina tai hahmot säälittävinä, eikä se kauhu oikein mennyt läpi).
Kirjattu
When life hands you lemons, chuck them at people.
Don't take life too seriously. It isn't permanent.

Francis

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Kirja makusi
« Vastaus #2 : Marraskuu 05, 2013, 08:36:25 »

Mie oon ihan koukussa dekkareihin!

Etenkin norjalaiset ja ruotsalaiset dekkarit puree tosi kovaa minuun. Hassu muuten, miten muutamat jenkkien kirjottamat dekkarit on tehty ihan kuin suoraan jo käsikirjoitusmuotoon >P Bitch please.

Lempparikirjailijani tällä hetkellä on Jo Nesbø :)
Kirjattu