Valikko
Kategoriat
Impro
    -Impro 1
    -Impro 2
Crossover
    -Crossover
Paritus (S-K13)
    -hetero
    -poikarakkaus
    -tyttörakkaus
    -muu
Paritus (K13-K15)
    -hetero
    -poikarakkaus
    -tyttörakkaus
    -muu
Muu
    -Kilpailu
    -S-K13
    -K13-K15
    -muu
kilpailutyö: Vakoojan tehtävä - Genma
(Listaa käyttäjän ficit)
Ikäraja: -K3- - Kieli: Suomi - Osia: 1 - Pituus: 1246 sanaa, 7637 merkkiä - Kommentteja: - Julkaistu: 2010-05-30 20:17:25
Kansio: Muu - muu

No niin, sain tämän oman kilpailutyön valmiiksi. Ficissä asetutaan sumun kylän ninjan nahkoihin. Ficci ei mässäile väkivallalla, joten sopii ihan kaikille.

disclaimer: M.Kishimoto omistaa muut hahmot, paitsi sinua joka olet päähenkilö.

Arvostelu
3
Katsottu 1072 kertaa, Ladattu 0 kertaa.
Laajenna teksti
Pimeän luolan viileä ja kostea ilmavirta viilentää hikistä vartaloasi, kun tasaat hengitystäsi. Olet juuri karistanut kintereiltäsi suuren joukon vihollisninjoja. Tiedät kuitenkin aiemmasta kokemuksesta ettei ulos ole vähään aikaan asiaa, sillä seutu kuhisee sinua jahtaavia ninjoja, jotka ovat valmiita tappamaan tungettelijan, jos siihen vain tilaisuuden saavat. Esine jonka vuoksi sinua jahdataan on kädessäsi.

Kyseessä on äänenkylän bingokirja, joka paljastaa kaikki äänenkylän vakoojat ja heidän sijaintinsa. Katsot kirjan kantta ja muistelet kuinka kaikki kävi. Sait käskyn tehtävään mizukagelta. Äänenkylään pääsit soluttautumaan vanhalla sumuun katoamistekniikalla. Vartijat eivät edes huomanneet sinua. Pääsit helposti Orochimarun piilopaikkaan, mutta sitten alkoivat vaikeudet. Ensin sinut olivat yllättää itse isäntä, mutta vältit hänet vain taitavalla naamioinnillasi. Seuraavaksi sinut oli yllättää mustatukkainen poika, mutta ehdit piiloutua läheiseen huoneeseen. Pääsit vihdoin oikean huoneen kohdalle ja astuit sisään. Huone näytti olevan jonkinlainen toimiston ja laboratorion sekoitus. Sinulle on kerrottu, että bingokirja on kirjoituspöydän ylimmässä laatikossa. Avasit laatikon ja huomasit bingokirjan. Ehdit napata sen ja laittaa reppuusi, mutta kääntyessäsi huomasit katsovasi suoraan silmälasipäistä ninjaa, joka oli päässyt yllättämään sinut.

”Mitä sinä täällä teet?”, silmälasipää kysyi.

Pahus ajattelit, sillä tunnistit hänet vakoojien päälliköksi ja Orochimarun oikeaksi kädeksi. Mies joka seisoi edessäsi ei voinut olla kukaan muu kuin Yakushi Kabuto. Et jäänyt odottamaan, vaan teit äkkiä in merkit ja pian Kabuto sai huomata olevansa vesikloonisi tekemässä vesivankilassa. Tiesit ostavasi itsellesi hieman aikaa tällä tempulla. Lähdit juoksemaan pitkin käytävää, kun edessäsi aukesi ovi. Ulos astui se mustahiuksinen poika. Samassa hetkessä Kabuto oli päässyt pois vesivankilasta ja hän huusi perääsi:

”Pysäyttäkää tuo vakooja!”

Edessäsi oleva poika teki in merkkejä vauhdilla. Hyppäsit hänen ylitseen ja pakotit hänet purkamaan tekniikan. Jatkoit juoksuasi, mutta pian edessäsi olikin kasa käärmeitä. Kas talon isäntä on herännyt hälyyn, tuumit ja teit suiton suiryuudan no jutsun. Tämä tehoaa käärmeisiin. Ajattelit, että on onni, kun talossa on niin paljon kosteutta, jota hyödyntää. Tosin Daibakufu no jutsuun sinulla ei ollut enää riittävästi chakraa ja pelkkä kosteuskaan ei enää riittänyt. Loikkasit eräälle sivukäytävälle, jota pitkin lähdit juoksemaan. Kabuto huusi voitonriemuisena:

”Nyt hän on ansassa, sillä tuo käytävä loppuu umpikujaan.”

Hätkähdit kuullessasi Kabuton sanat, mutta et menettänyt hermojasi, vaan aloit etsiä pakotietä. Hetkeä myöhemmin löysit ilmastointiaukon, jonne ahtauduit ja jota pitkin jatkoit pakoasi. Kuulit aukon kautta kuinka Kabuto kirosi, kun hän ei löytänytkään sinua tuon käytävän päästä. Hetken ilmastointikanavia pitkin harhailtuasi tunsit kasvojasi vasten iskevän raittiin ilman viileyden. Lähdit ryömimään ilmavirtaa kohti ja pääsitkin ulos, mutta vaikeudet olivat kaikkea muuta kuin ohi osaltasi, sillä hälytys oli kiirinyt pitkin äänen kylää. Säntäsit juoksuun ja tulit portille, jossa vartijat yrittivät pysäyttää sinut. Teit äkkiä kaksi vesikloonia, jotka vangitsivat vartijat vesivankilaan. Tällä tempulla sait hetken etumatkan ja pääsit pakenemaan pois kylästä.

Olit ehtinyt taittaa muutaman kilometrin matkaa kohti veden maata, kun aistit vaaran lähellä. Samassa huomasit sinua kohti ilmassa tulevat kunait. Väistit tilanteen tekemällä sellaisen volttisarjan, että jokainen voimistelija olisi taatusti kateellinen. Pääsit ison kiven taakse ja samassa kuulit suhisevan äänen toisella puolella kiveä. Tajusit hetkessä, että kyse on räjähdelapusta. Syöksyit lähimmän pensaan tarjoamaan suojaan, josta huomasit läheisellä kukkulalla sijaitsevan luolan. Harhautit viholliset muualle heittämällä savu- ja valopommin läheiselle aukiolle. Nousit kukkulan varjoista puolta luolaan, jossa nyt olet.

Odotat kunnes tule pimeää ja kuulet kuinka ympärilläsi on hiljaista. Toteat levänneesi tarpeeksi, mutta vatsasi ilmoittaa, että olisi ruoka-aika. Tiedät ettei tässä paikassa tehdä tulia, sillä se saattaisi ilmoittaa olemassaolosi vastustajalle. Otat pussista hyoroganin ja syöt sen. Se ei täytä, mutta nälkä ainakin katoaa hetkeksi ja voit tuottaa chakraakin enemmän.

Yön pimeydessä lähdet piilostasi liikkeelle. Liikut pitkin synkkiä polkuja ja vältät maanteitä, kunnes ylität riisimaan rajan ja pääset rauhassa liikkumaan kohti Kirikagurea. Pääset läheiseen kylään, jossa vuokraat veneen. Lähdet purjehtimaan kohti kylääsi, kun näet että kaksi venettä lähtee perääsi.

Tiedät heti, että äänenkylän takaa-ajajat ovat päässeet jäljillesi. Huomaat että heillä on nopeammat veneet kuin sinulla. Silti olet huoleton, koska tiedät omaavasi kotikenttäedun, kun ympärilläsi on vettä. Tiedät ettet kestä kuitenkaan pitkää taistelua, joten sinun on päätettävä kuinka oikein aiot selviytyä. Päätät tehdä takaa-ajajille jekun ja sukellat veteen. Uit heidän veneiden alitse ja nouset pintaan. Nyt saalistajasta on tullut saalis. Kun kaksi venettä saavuttaa veneesi teet bravuuri jutsusi ja paksu sumu nousee lahdelle. Aistit kuinka pelko iskee äänen ninjoihin. Päätät lopettaa pelin lyhyeen ja teet Daibakufu no jutsun. Iso hyökyaalto iskee kaikkiin kolmeen veneeseen ja kaataa ne nurin. Silti vastustajista osa selviää ja on valmistautumassa hyökkäykseen. Tiedät chakrasi olevan aivan lopussa. Et voi tehdä muuta kuin odottaa lähestyvää kuolemaasi.

Katsot kuinka vihollinen lähtee hyökkäämään kohti. Päätät ottaa vastaan mitä tuleman pitää ja kädet levällä odotat ensimmäistä iskua. Ensimmäinen äänen ninja on jo kohottanut kunainsa iskeäkseen, kun kuulet tuskan huudon lähelläsi ja jotain lämmintä roiskahtaa kasvoillesi. Verta ajattelet ja avaat silmäsi, jotka olet jo sulkenut ja huomaat äänen ninjan hämmästyneen katseen. Huomaat kuinka ninjan katse lasittuu, sitten hän katuu veteen ja alkaa uppoamaan hitaasti kohti pohjaa. Muut äänen ninjat katsovat taakseen kauhuissaan.

Huomaat että Kirikaguren laivasto on tullut avuksesi. Kärjessä oleva laiva kaartaa kohdallesi ja poimii sinut mukaansa. Kannella Mizukage ottaa sinut vastaan. Samaan aikaan vihollinen pakenee paikalta ja laivasto kääntää keulansa kohti Kirigakurea. Annat Mizukagelle bingokirjan ja hän katsoo sen läpi. Sitten Mizukage sulkee kirjan ja sanoo:

”Onhan tämä mielenkiintoinen kirja, mutta se on aivan väärä.”

”Ei voi olla”, toteat.

”Tässä on erilaisia lääkintätekniikoita ja reseptejä, mutta ei yhtään tietoa äänen vakoilijoista.”

Hetken mietit oletko mokannut, mutta huomaat antaneesi Mizukagelle oman lääkintäoppaasi. Nolostut ja pyydät kirjan Mizukagelta takaisin. Kaivat hetkenaikaa omaa reppuasi ja löydät kuin löydätkin vihdoin kaivatun kirjan. Tarkistat vielä kannesta, että siinä lukee bingokirja. Ojennat sen Mizukagelle ja huomaat kuinka hänen katseensa kirkastuu. Hän katsoo kirjan läpi ja onnittelee sinua hyvin suoritetusta tehtävästä.

-Loppu-

Kommentit (Lataa vanhempia)
Nuti - 2010-06-02 06:45:01
Mitä, pari päivää jo ollut täällä eikä kukaan ole pisteyttänyt tai kommentoinut? Johan nyt, asia pitää korjata!

Mukavaa vaihtelua, että kerrankin lukija on tässä tapahtumien ydinkeskus eikä vain retuutettava hernepussi! Tosin se toisaalta aiheuttaa sen, etteivät itsestään epävarmimmat ja vähiten atleettiset lukijat eivät välttämättä kykene täysin sisäistymään tarinaan ("En minä noin nopeasti kykene reagoimaan tuohon!"), mutta näin aktiivisen roolin suominen lukijalle on kuitenkin hieno saavutus! Muutenkin tarina oli oikein viihdyttävä, ja loppupuolen kevennys tyrskähdytti.

Miinuksina voisi tosin mainita, että käytetyt japanilaiset termit olivat sen verran outoja, etten saanut heti päähäni, mistä jutusta oli kyse. Minulle esimerkiksi sana sotilaspilleri kertoo enemmän kuin mitä sana hyorogan. Taistelut myös vilistivät pikkasen liian nopeasti minun makuuni, mutta jälkimmäinen seikka ei ole fataali.

Neljä pojoa ja onnea kisaan!

Kawamaru - 2010-07-28 07:57:27
Kyseessä on äänenkylän bingokirja, joka... Öh, itse kirjoittaisin "Äänen kylän", mutta en mene takuuseen onko tuo kirjoitusvirhe vai ei.

Ihan mukavaa luettavaa, ainakin juonen tapahtumien osalta. Olit keksinyt mukavasti toimintaa ja ninjamaisesti ficistä löytyi jutsuja sun muuta =3
Lopun vitsi sai naurahtamaan =D

Mielestäni juoni juoksi hieman liian tasaisella rytmillä - mieleen nousi tasainen ja väsyttävä juontajan ääni. Tilanteet virtasivat tasaista vauhtia enkä saanut oikein henkilön tunteista kiinni.
Japaninkieliset jutsut ym. käsitteet hieman sekoittivat päätäni, erityisesti kun ne olivat kerronnassa eivätkä ilmenneet esim. repliikeissä huudahduksina.

Monenneksi muuten pääsit tällä ficillä kisassa? Ihan uteliaisuuttani kysyn =3

3,5 pojoa, jonka pyöristän 4 pojoon ^^

Sivut © Fador ja kumppanit, Sisältö © käyttäjät. fador [ät] iki.fi saa yhteyttä.
Joitakin ikoneita otettu osoitteesta http://wefunction.com/2008/07/function-free-icon-set.
Rekisteriseloste