Elikäs keissä anime/manga hahmoissa näet itseäsi.
Itselni olisi ennemmän kuin 1 tai 2 hahmoa, mutta sanoin näistä 2 nyt, koska näihin sammaistuin jo aika alussa.
Shinji Ikari Neon Genesis Evangelionista.
Aivan ekan kerran kun luin NGE ekaa manga pokkaria, joka alkaa Shinjin ajatuksilla "En halua tulla isona miksikään. Ei ole toiveita, ei haaveita." samaistuin häneen. Olin tulloin juuri yhdekseänellä luokalla, eikä minulla ollut mitään aavistusta mitä teen peruskouluun jälkeen, eikä se kiinostanut minua myöskään. Olen nyt valmistunut amiksesta, mutta vieläkin on vähän epäselvää mitä teen jatkossa. Shinjilä on joskus tapanaa emotaa (ei suinkaan sammala tavalla kuin Naruton Sasuke), jolloin hän väheksyy itseään. Kun minulla on emomainen tunne, emotan sammalla laila. En toisin yhtä vakavasti kuin Shinji. Hänen tavoin minäkään en mieleläni ohajaisi mechaa. Eli vaikka minä pidän mechoista, se ei todelakaan tarkoita että haluan ohjata niitä. Animen Shinjiin en yhtä paljoa sammaistu, koska siinä hän on välillä Gary Stumainen ja hän emotaa vielä pahemmin kuin mangassa (ulkonäölisesti animen Shinji näytää ennemmän minulta kuin mangan).
Asuka Langley Soryu myös NGE:estä.
Kyllä. Tässä tyttössä näen itseäni. Asuka on välillä tsunderaminen ja törkeä, mutta hän on myös epävarma, pelokas ja huomion kipeä. Minussa on monesti epävarmuuta. Esim. joidenkin asioiden ostaminen saa minut monesti todella epäileväksi. Pelkään monia asioista. Olen jokus myös huomionkipeä. En mitenkään sellainen, joka haluaa sitä 24/7, vaan jos minulla on todella todella yksinäinen olo, jolloin tunnen, ettei minua huomata, enkä ole olemasaakaan kenekään mielestä, niin silloin haluaisin että joku huomaa minut. Tälläistä käy minulle kuminkin todella harvoin.
Yksi yhteinen syy miksi sammaistuihin molempiin, on koska kumatkaan eivät pohjilmiltaan ole täydellisiä ihmmisiä. En näes itse pidä itseäni täydellisenä. Tuota en sanonut emomaisena, vaan ihan faktana.