Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Minkä mangan/mangat haluaisit suomeksi?  (Luettu 47783 kertaa)

Shinji

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Minkä mangan/mangat haluaisit suomeksi?
« : Lokakuu 07, 2013, 21:57:11 »

Mitä mangoja haluaisitte suomeksi on kysymys.

Itse haluan lukea mangaa suomeksi, koska se on helpompaa ja juoni ja juttut ovat itseleni ainakin selkeämpiä tällöin.

Itse haluaisin ennemmän vanhoja sarjoja. Sangatsu julkaisi Osamu Tezukan Viidakon valtiaan, että hänen muitakin sarjoja olisi hyvä saada suomeksi. Kuten esim. Astro Boy (se Astro Boy mikä on suomeksi julkaistu, ei ole Tezukan tekemä), Adolf ja Black Jack. Nämä ovat mangna klasikkoja ja koska itseäni kiinosta jotkin vanhemmat tarinat, niin miksei.

Tuorenmista kiinostaisi D.Gray-man ja Neon Genesis Evangelion: Angelic Days. Edellä mainitun  mangan piiros tyyli ei ole niin kiinostavan oloinen, mutta kyllä se muuten kävisi koska pidän NGE:esä. DGM:ästä olen nähnyt animesta kohtauksia ja joitakin lauluja kuunelut, niin se on alkanut kiinostaa.

Myös Hichschool of the Dead ja Hellsing Dawn olisivat lukemis listassa. Vaikka olen sanonut, että minua ärsyätää HOTD:än fanservice, niin kyllä minun jossain vaihessa on saatava se varmaan lopuun saaka seurattua. Mangana voisi mielummin, koska se jatkaa animea pidemälle. Molemmat mangat ovat kuminkin tauolla (Hellsing Dawnista ei ole julkaista edes ensimmäistä pokkaria), että niiden suomi käänöstä saadaan vielä vähän aikaa odotaa.

Nämäkin kiinostaisivat hieman:

Go Nagain mangat. Devilman ja Mazinger Z ainakin.

Chobits
. Animena sain katsotuksi, että voisi sen mangakin lukea.

The Melancholy of Haruhi Suzumiya. Manganssa on ennemmän sisältöä, kuin anime versiossa, että seuramista olisi ennemmän.

Rurouni Kenshin. Tästä tiedän vähän eikä tähän paljoa sillai kiinostusta ole. Tämä kuitekin on arvostettu klasikko, että voisinhan sitä kyllä lukea alun ja katsoa muutuko se kiinostavaksi.

Gintama. En uskoisi tämän olevan niin hyvä, mutta voihan tämänkin alkua seurata.

Mirai Nikki. Varmaan tämä ei ihan tyyliäni ole, mutta on tämä tarpeeksi kiinosta, että voihan sen lukea läpi.

Elfen Lied. Anime versiossa on ehkä vain puolet mangasta mukana ja koska mangassa anetaan ennemmän vastauksia sarjaan kysymyksiin,
(click to show/hide)
niin tämä olisi ihan kiinostavaa luetavaa (manga versio toisin saataa olla pervompi kuin anime).

Übel Blatt. Mitä olen kuulut tarinasta, niin se kuulostaa kiinostavalta. Tämä on toisin hieman "aikuismainen," että sitä ei varmaan suomeksi heti saada. Tästä ei ole animeakaan tehty.

Pokemon Adventures. Jotkut sanovat tämän olevan anime versiota paremmpi ja mitä olen kuulut, niin tämän on uskolisempi peleille kuin anime versio.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2013, 10:16:13 kirjoittanut Shinji »
Kirjattu
"Ihmiskunnan suurin vihollinen on ihminen itse" Gendo Ikari