Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Äänestys

Mitä käsikonsoleita omistat?

Nintendo 3DS
- 13 (18.3%)
Playstation Portable
- 9 (12.7%)
Nintendo DS (jossain muodossa)
- 23 (32.4%)
Game Boy Advance (jossain muodossa)
- 13 (18.3%)
Game Boy Color
- 9 (12.7%)
Game Boy
- 4 (5.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 30


Kirjoittaja Aihe: Käsikonsolit  (Luettu 347750 kertaa)

Plaze

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
  • One Piece -fanaatikko
    • Profiili
    • DeviantArt
Käsikonsolit
« : Joulukuu 16, 2011, 21:32:06 »

Mitä mieltä käsikonsoleista? Pitääkö pelin olla graafisen toteutuksen ilotulitusta niin että käsikonsolit jäävät hyödyttömiksi? Sytyttääkö joku käsikonsoli erityisesti? Kumpi on parempi 3DS vai PSP? Onko tulevalle Playstation Vitalle mitään käyttöä?

Siinä joitain herätteleviä kysymyksiä.

Itse olen käsikonsolien suuri ystävä. Omasta valikoimasta löytyy kaikki paitsi alin vaihtoehto äänestyksessä ja kahta ylintä tulee pelattua enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

3DS on valitettavasti niin tuore laite, että sille ei vielä löydy suuria huikeita pelejä mistä nauttia kunnolla. Kivaa pikkupelattavaa kuitenkin varsinkin Mario Kart 7 ja Super Mario 3D Land. Ocarina of Timeä on hehkutettu mulle niin paljon maailman parhaana pelinä, että odotin siltä liikaa. 10 tuntia jaksoin sitä vääntää ja sit totesin, ettei se oo mistään kotosin ja siirryin pelaan Rayman 3D:tä. Edellämainittujen lisäksi hyllyssä on myös Pirates of the Caribbean Legona ja Tetris Axis jotka tuli ostettua Amerikan-matkalla ku olivat niin halpoja. Kyl niitäkin pelailee. 3DS:ni on siis ostettu jenkeistä koska 3DS on aluekoodattu laite. Pelit tilaan Kanadasta puoleen hintaan siitä mitä ne Suomessa kustantaa. Kanadan pelit on siitä kivoja, että ne on enkuks ja ranskaks. Voi pelailla ranskaks jos joskus erehtyy opetteleen sitä kieltä :D

PSP:tä tulee pelailtua silloin tällöin. Erityisessä suosiossa on Squaren Dissidiat ja Crisis Core. PSP on vaan siitä surkee laite, että sen pelit jää aika suppeiks ku kuvan pitäs olla hyvää mut tehot ja tallennustila ei riitä ihmeisiin. Dissidia 012 tasoset grafiikat riittää enemmän ku mainiosti mulle täydellisen nautinnolliseen pelikokemukseen jos siihen sais yhdistettyä Final Fantasy VII:n kokosen maailman ja tasokkaan juonen. Ei taida Playstation Vitakaan vielä yltää moisen vaatimuksiin.

Vanhoja laitteita tulee nostalgia-arvon takia pelailtua myös. DS:llä tulee pelattua kaikenmaailman Pokemoneja sillä vielä ei oo päästy Gotta catch them all tavotteeseen. Blackissä oon kyllä hyvin lähellä jo sillä National Dex alkaa olla vaikeimpia legendaarisia vaille valmista kauraa. Colorilla tulee aina tasasin väliajoin pelattua Pokemon Blue vaan koska siinä on sitä jotain.

Itse ajattelin tulevaisuudessa opiskella tuota pelien tekemistä ja käsikonsolit kiehtoisivat eniten. Toki pelien tulevaisuus ja suuret markkinat tuntuu olevan mobiilipelien puolella mutta tykkään enemmän pelejä varten suunnitelluista laitteista. Käsikonsolit on siitä ihanteellisia, että niillä ei tavoitella fotorealistisuutta vaan pysytään jossain määrin pelien kulta-ajassa graafisen ilmeen puolesta mikä johtaa siihen että sisällön täytyy olla hyvää. Unelmoin, että joskus tulis semmonen käsikonsoli johon sais mahdutettua FF7:n Dissidian tasosilla grafiikoilla paranneltuna. Ostaisin vaikka hinta ois sadoissa euroissa :D
Kirjattu

Freyr

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Animu
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #1 : Joulukuu 17, 2011, 14:10:05 »

Itsellä on Nindendo DSi ja olen siihen ollut varsin tyytyväinen. Nykyisin tulee tosin pelattua aika harvoin. Lähinnä vain kun löytää jonkun uuden hyvän pelin ja silloin se tuleekin tahkottua kerralla läpi :D (Uutta pokemonia odotellessa ::)). Pelihyllyssä komeilee mm. Chrono Triggerin uusintapainos (yksi parhaista peleistä mitä on koskaan tehty). Pokemon white + diamond (en tiedä mikä näissä jaksaa aina kiehtoa) sekä kasa Final Fantasy -pelejä. NDS 3D:n ilmestyttyä sitä testailin peliliikkeessä ja ei se ainakaan minuun tehnyt millään muotoa vaikutusta. Jotenkin se grafiikka ei meikäläiselle soveltunut, sillä päätä rupesi särkemään lähes heti. Grafiikka ei muutenkaan eronnut niin hirveästi normi DS-pelistä, että jaksaisin innostua sen enempää.

PSP:tä en ole koskaan omistanut enkä edes pelannut :( Harkinnut olen monesti ostamista mutta nyt sen osto tuntuu jo järin typerältä kun alkaa koko konsoli olla jo sen verran iäkäs laite. Squaren pelithän sillä pääasiassa on mitkä viehättäisi.
Kirjattu

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #2 : Joulukuu 17, 2011, 16:46:32 »

Mulla on vain DS lite. Ostin zeldojen takia. Myös yks Pokémon sille. En oikeen erityisemmin alustasta pidä. Näppäimet ovat halvan tuntusia, näytöt selvästi huonompia kuin olen iOS laitteissa tottunut ja nykypäivänä pitäisi käsikonsoleissa olla jo enemmän toimintoja. Saisivat jo vääntää jonku nettilaitteen/puhelimen siihen mukaan. 3D ei mulle sovi kun toinen silmä on lähes sokea. PSPlle taas ei oo mitään pelii mikä kiinnostais.

iPadilla on tullu pelattua yllättävän paljon. Sille on erittäin laadukkaita lautapelejä, innovatiivisia indie pelejä ja portattuja pc/konsolipelejä. Tuhlasin juuri lukemattomia tunteja Puzzlequest 2:n joka sopii isolle kosketusnäytölle kuin nyrkki silmään.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2011, 16:51:11 kirjoittanut Lucy »
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #3 : Joulukuu 17, 2011, 23:05:26 »

Nds ... voin kertoa pelit...
Kirjattu

Plaze

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
  • One Piece -fanaatikko
    • Profiili
    • DeviantArt
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #4 : Joulukuu 18, 2011, 17:17:08 »

En oikeen erityisemmin alustasta pidä. Näppäimet ovat halvan tuntusia, näytöt selvästi huonompia kuin olen iOS laitteissa tottunut ja nykypäivänä pitäisi käsikonsoleissa olla jo enemmän toimintoja. Saisivat jo vääntää jonku nettilaitteen/puhelimen siihen mukaan.

Itse taas olen vahvasti sitä mieltä, että keskittyisivät vaan peleihin eikä mitään monitoimilaitteita. Haluan, että kamerani on mahdollisimman hyvä eikä vain ominaisuus jossain yleiskoneessa järjettömän heikolla laadulla tai että pelit ovat vain joku kiva pikku angry birds oheishärpäke jonkun hiustenkuivaajan metrien pituisessa ominaisuusluettelossa. Toivon, että pelialustoihin panostettaisiin nimenomaan siinä mielessä, että niille saisi mahdollisimman hyviä pelejä eikä niinkään, että saan niistä kännykän, tietokoneen, navigaattorin, mp3-soittimen, television, pölynimurin, sähkövatkaimen, lentokoneen ja/tai avaruusaluksen korvikkeen. That's just my opinion though...
Kirjattu

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #5 : Joulukuu 18, 2011, 21:35:39 »

Veikkaan että olet vähemmistössä. Itse en ainakaan jaksa kantaa tuhatta laitetta, laturia ja peliä mukanani. Ainakin oma käsikonsolipelaaminen tapahtuu lähes aina kotona joka tappaa laitteen koko tarkoituksen. Miksen samantien pelaisi normaaleilla konsoleilla? Kännykät ja kannettavat/tabletit ovat tärkeysjärjestyksessä korkeammalla. Apple kehittää iOS laitteitaan vuosi vuodelta paremmiksi pelikoneiksi kun taas Sony ja Nintendo roikkuvat yhden kortin varassa. Ainoa mikä pitää niiden käsikonsoleita elossa on pelitarjonta. Uskon kyllä että tulevaisuudessa third party kehittäjät tulevat julkaisemaan entistä enemmän pelejä mobiilialustoille. Tästä esimakua mm. Final Fantasyt ja Grand Theft Autot.

Ja hyvä laite on hyvä laite. Paskat ominaisuudet voi jättää omaan arvoonsa. Onhan Nintendon käsikonsoleilla ollut lukuisia unohdettuja kömmähdyksiä mutta niistä sitten opitaan ja kehitetään parempia laitteita.
Kirjattu

Runte

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
  • Lazy Translator
    • Profiili
    • Mangahelpers
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #6 : Joulukuu 19, 2011, 02:40:27 »

Löytyy:
  • Game Boy Colour
  • Game Boy Advance
  • Nintendo DS
  • PlayStation Portable
Joten voin sanoa että olen aika moinen käsikonsolipelaaja...

Lähivuosina se on vähentynyt rutkasti kun ei oo enää Pokémonit jaksanu kiinnostaa, mutta täs muutama kuukausi sitten hankin PSP:n ja sitä on sit tässä tullu muutama sata tuntia hakattua. Heti ostin kolme Final Fantasya ja joulun jälkeen aion hankkia Birth By Sleepin. Siihen saa taas sitten sen jonkusen kymmeniä tunteja uppoamaan :>

Vähiten on tullu pelattua DS:ää, sillä en omista omaa, vaan olen pikkuveljen konsolilla hieman hionut.
Eniten on tullu pelattuja Game Boy konsoleita, mutta paras on silti PSP. Hyvät grafiikat ja mahdollisuus kiinnittää konsoli televisioon for the win.
(Harmi vaan etten oo vielä mistään löytäny koneeseen sopivaa AV-kaapelia ;;.;; Kakstonniseen myydään kyl vaikka missä, mut ei kolmetonniseen...)
Kirjattu
人は孤独には勝てない
故に我は孤独感を満喫している

Freyr

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Animu
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2011, 12:40:09 »

[off]Tuo PSP hieman kiinnostaisi, mutta sitä ennen kyselisin muutamasta asiasta: Käsittääkseni PSP:llä pystyy pelaamaan vanhoja PS1-pelejä. Onnistuuko tämä suoraan laitteella vai pitääkö laite olla modattu? Jos pitää, onko modausoperaatio kuinka vaikea/kallista? Missä menee laillisuuden raja? Omistan kasan PS1-pelejä aitona ja niitä haluaisin juurikin pelailla sitten tuolla. Imageksihan ne pitää toki ensin muuttaa. Voiko näitä PS1-pelejä myös ostella suoraan laillisesti jostain PSP:lle? Toimiiko tallennukset näissä peleissä?[/off]
Kirjattu

Plaze

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
  • One Piece -fanaatikko
    • Profiili
    • DeviantArt
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2011, 14:54:08 »

[off]Tuo PSP hieman kiinnostaisi, mutta sitä ennen kyselisin muutamasta asiasta: Käsittääkseni PSP:llä pystyy pelaamaan vanhoja PS1-pelejä. Onnistuuko tämä suoraan laitteella vai pitääkö laite olla modattu? Jos pitää, onko modausoperaatio kuinka vaikea/kallista? Missä menee laillisuuden raja? Omistan kasan PS1-pelejä aitona ja niitä haluaisin juurikin pelailla sitten tuolla. Imageksihan ne pitää toki ensin muuttaa. Voiko näitä PS1-pelejä myös ostella suoraan laillisesti jostain PSP:lle? Toimiiko tallennukset näissä peleissä?[/off]

En tuohon modauspuoleen ole perehtynyt mutta PlayStation Networkista voi ostaa laillisesti PS1-pelejä. Valikoima tosin on rajallinen. Olennaisimpia klassikoita kyllä löytyy ihan ok kattavasti. Itsellä on Final Fantasy 7 ladattuna PSP:lle ja itse tykkäsin melkeinpä enemmän pelata ko peliä PSP:llä kuin PSOnella isolla ruudulla. Mutta kuten nähty tässä topicissa käsikonsolit on vähän makuasia ;) Joku Crash Bandicootti tuli kans ladattua ja sekin workkii ihan kivasti. Lisämaksuahan noista tulee valitettavasti meille jotka ollaan jo aiemmin ostettu noi samat pelit PSOnelle. Sonyn Media Go hässäkkä millä PSN:ään pääsee valitettavasti heittäytyy hankalaksi niin en voi hintoja tarkistella mutta 10 euroo +/- 5 muistaakseni oli per peli.
Kirjattu

Freyr

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Animu
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #9 : Joulukuu 21, 2011, 18:24:43 »

Kiitos infosta :)

Tulipa nyt tämän myötä tutustuttua enemmän Playstationin käsikonsoleihin ja taitaa niin käydä, että odottelen vielä tovin ja ostan sitten tuon Playstation Vitan, se kun tukee myös PSP:n pelejä ja PSstoresta voi vanhempiakin ostella :)

Eikä mahdottoman pahan hintainen näyttäs edes olevan http://www.verkkokauppa.com/fi/product/8407/dbxqs/Sony-PlayStation-Vita-pelikonsoli-WiFi-only-musta
Kirjattu

Lee-san

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #10 : Tammikuu 11, 2012, 22:08:18 »

Minulla on Game Boy color ja kaks Nintendo DS litee :P
Kirjattu

Flaronet

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
    • Kukkakedon Pokénurkkaus
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #11 : Helmikuu 05, 2012, 10:00:26 »

Itseltäni löytyy ainoastaan Game Boy Advance ja Nintendo DS, joihin itselläni on lähinnä pelejä enemmän tai vähemmän ja niihinkin tulee ostettua pelejä aina silloin, kun surkea rahatilanteeni niin sallii (olen työtön ja opiskelen tällä hetkellä Talouskoulussa Keuda Järvenpäässä ja asun nyt vuokralla, joten nekin vähät rahat, mitkä saan, menevät vuokraan [joka taasen vaihteeksi nousi TT^TT], laskuihin ja ruokaan) ja nyt olisi suunnitelmissa pistää virtajohto vaihtoon, jahka saan tarpeeksi rahaa ja löydän sopivan johdon.

Muita käsikonsoleita en lähde hankkimaan, koska itselläni on jo ennestään yllämainitut käsikonsolit (plus PlayStation 2), joihin olen tyytyväinen, eikä muutenkaan innosta ostaa uusia kalliita laitteita, joita tuskin juurikaan käyttää. Silläkin uhalla, että kyseisiä koneita saisi halvalla esim. Huuto.netistä. :3
Kirjattu

Freyr

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Animu
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #12 : Helmikuu 06, 2012, 00:53:42 »

No nyt löytyy itseltä sitten PSP. Tyydyin siihen Vitan sijaan kun kaikki oleellinen löytyy siitäkin ja sain sen verran halvalla :) Ja kolmessa päivässä onkin sillä tullut Final Fantasy ysiä tahkottua jo liki 15 tuntia ;D Ah, nostalgiaa <3
Kirjattu

Hiso

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #13 : Helmikuu 06, 2012, 17:24:24 »

Nintendo DS sucks verrattuna vaikka pespii. Portable on kyl meikäläisen suosikki.
Kirjattu
Chelsea Smile < 3

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Käsikonsolit
« Vastaus #14 : Maaliskuu 15, 2012, 20:26:42 »

Nintendo 3ds... mitä JÄRKEÄ siihen siirtyä...

Toimiikko siinä nds?

Chrono Cross it? mutta? Eikös se olis sitten huikan liian pieni?
Kirjattu