Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu  (Luettu 163402 kertaa)

Francis

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« : Joulukuu 19, 2011, 22:12:44 »

Tässä topicissa voit kertoa mitä aiot kossata, mitä olet cossannut tai vaikka siitä kuinka todella vihaat cossaamista sekä cossaajia :-D Kaikkea aiheeseen liittyvää siis!

--

Terve. Olen Franky. 21-vuotias cosplayholisti.

Mie aloitin cosplayn vuonna 2009. Olen siis vielä ihan aloittelija. Mie oon kuitenki coneissä pyörinyt jo useamman vuoden ennen tuota ja kulkenut siskoni vanavedessä. Aina vaan ihailin cossaajia ja pitelin heidän laukkujaan, kun heistä kuvia napsittiin.
Miun itsetunto oli ihan kakkeli, joten en itse halunnut kuvattavaksi tai pukeutua kun tunsin olevani ihan superkuvottava.

Kerran sit kokeilin siskoni blondiperuukkia ja hän otti minusti testikuvia. Huomasin sit, et ehkä en olekkaa niin vitun ruma ko kuvittelin koko ajan. No, sit mie cossasin samaises peruukis Kirjamessuilla 2009 Misa Misaa Death Notesta : )

Siitä se sit lähti! 8>
Mut täytyy myöntää et en nauti niin paljon perinteisestä hahmoihin pukeutumista kuin joidenkin omakeksimien asujen tekemisestä. Ihan vaan jotkut fantsu-asut. Vaikka tää pelle, joka on tehty vanhoista verhoista jotka kirpparilta löysin :D

Nyt oon innostunut tekemään just tollasii fantsu-asuja, kavereitten hahmoista cosplayita ja Homestuck-cossaaminen. Oispa vaan rahaa miljoonasti enemmän ;-D

Ububuu, täältä näkee miun ja Littliksen asuja, jee 8D
Kirjattu

narudossu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2011, 12:18:22 »

Terve! Mä oon 20-vuotias ja itsekin aivan koukussa cossaamiseen. Mun oli ihan  pakko tulla kommentoimaan ku olit sanonu et cossaamisen avulla huomasit, ettet ollukkaan niin ruma ku aina oli kuviellut. Mä huomasin saman, mut ehkä vähän eri tavalla. Cossasin usein (ja tulen edelleen cossaamaan) niin rumia hahmoja, että aina päivän päätteksi sitä on ihan tyytyväinen siihen omaan naamaansa xD Mutta ne rumat hahmot ovat luonteeltaan niin ihania, eikä kukaan niitä cossaa, joten ajattelin antaa niille arvoa <3 Ja niiIhmisten reaktiot on huippuja. http://narudossu.deviantart.com/gallery/?offset=24#/d3jr351 tuossa on esimerkki siitä, mitä tarkoitan x3
Kirjattu

Francis

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #2 : Joulukuu 27, 2011, 17:45:12 »

http://narudossu.deviantart.com/gallery/?offset=24#/d3jr351 tuossa on esimerkki siitä, mitä tarkoitan x3

HEi mie muistan ton! 8D Ei hahmoo sillo tiedetty systerin kaa, ihmeteltiin vaan mikä laatikkopervo sie oot, mutta hieno ja persoonallinen hahmo valinta!
Kirjattu

narudossu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #3 : Joulukuu 27, 2011, 19:09:11 »

Joo moni muukin luuli laatikkopervoksi <3 Ihanin oli se yks joka tuli kysyyn ''onko sulla mitään siellä alla?'' x333
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #4 : Joulukuu 27, 2011, 22:09:43 »

Kommentini: öö kuka ja mistä... Nooh "hauska ja erilainen =O ja... näköjään paneuduttukin?"
Kirjattu

narudossu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #5 : Joulukuu 28, 2011, 00:57:32 »

Kommentini: öö kuka ja mistä... Nooh "hauska ja erilainen =O ja... näköjään paneuduttukin?"
Gaimon One Piecesta http://www.volonte-d.com/perso/images/gaimon.jpg
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #6 : Joulukuu 31, 2011, 15:32:09 »

 :o oishan toi... mutta kun en oo nähnyt ko väreissä...

sorry
Kirjattu

Hiso

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #7 : Tammikuu 01, 2012, 19:09:48 »

Joo, toi Gaimon on kyl magee x D Ite en cossausta harrasta, mutta oli pakko kehua Gaimonia. = D Ichigoa voisin cossata jos vähän leikkaisin hiuksii, värikin on sama(Oli mustat ja väripesu, nii nyt nää on tällest o3o), mutta ei jaksa ruveta tekee asuu/leikkaa hiuksii. Tyhmää x D
Kirjattu
Chelsea Smile < 3

Gaara-fani

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #8 : Tammikuu 17, 2012, 15:52:58 »

Heh..

Oon 12 vuotias tällä hetkel kohta 13 ja rakastan cossaustaa<333333Meijän luokan pojat ei tajuu sitä, mut kyl nekin saadaan mukaan!
Oon cossannut jo Shugo charasta!Tadasee ja Kuukaita....Ja Frostbites olin molempina päivinä Anbu<3

 Nyt ois tarkotus mennä Chibiconiin kamujenkaa:DNe cosaa eihkä Kakashii ja Naruto anbuu!!!!En malta oottaa et pääsen Tekee Yaoi kuvii mun kamunkaa<333
Kirjattu
~Feel like Canada~

horaaneko

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 37
  • Mui. :3
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #9 : Tammikuu 22, 2012, 18:52:17 »

I have no history in my cossi-way. :'> En oo koskaan cossannu ketään hahmoa. Naurakaa ja potkikaa vaan. U__u. No joo, oon eläny ikäni semmosessa kaveripiirissä, jossa "joku vtun japani on niinku ihan vtun noloo ja cossaajat on jotain vtun friikkiernuja". Tuollasta oli joskus, mutta kun ne ystävät on jääny taakse ja oon löytäny parempaan seuraan, on tuo cossaus alkanu kiinnostaa. :> Kilpailuihin en tuu varmaan koskaan lähtemään, mut ihan omaks iloks ajattelin lähtee kokeilee jotain.
... Viime kesänä Joensuun Kawaconissa tultiin kyselee, että ketä cossaan... Olin kyllä ihan oma itteni. :''D No ainakaan miun outoa tyyliä ei katottu oudosti siellä cossaajien joukossa~<3

Nyt on sit suunnitteilla kevään/kesän coneihin miettiä jotain ekaa kertaa. :3 Tosin en tiiä vielä, lähenkö suoraan ketään valmista hahmoa luomaan, pitää katella. Eiköhän tällä mielikuvituksella keksittäis jotain omaakin... xD

Tästä tuliki mieleen, että tiedättekö hyviä nettikauppoja jossa myytäisiin piilolinssejä? :> Oon vähän katellut (Cybershopista ja jostain rändöistä) muttei oo tullu hyvää ja luotettavan oloista sivua vastaan. :P Etin siis sivuja joissa on paljon animeaiheisia linssejä. :>
Kirjattu
"Miska, miten paljon tuo kissa painaa?" "Ei tässä puhuta pelkästä painosta, Kai hyvä. Mr. Andersonissa on 156 kiloa täyttä rautaa!"

~ 99 totuutta poikaystävästäni ~

Karkki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #10 : Tammikuu 23, 2012, 21:09:00 »

Nyt tähän on pakko vastata :D
Eli siis, kiinnostuin cosplayaamisesta noin 13-vuotiaana ja nyt olen 15. Ja olen cossannut Renaa (Higurashista), Sasukea (Narutosta), Misuzua (Airista) ja Amerikkaa (Hetaliasta), eli jonkun verran on tullut cossattua. Sasuken puku oli täysi fiasko, se oli pakko sanoa :D Haluaisin alkaa tekemään Yuyukon pukua (Touhousta) ja Gilbertin pukua (Pandora Heartsista), myös Lover Dollsin päähenkilöä olisi mukava cossata! Unohtui vain hahmon nimi, jonka voi laittaa muistini piikkiin :D
Ensimmäiset ajatukset cossaamisesta, kun kuulin siitä ''Oikeesti? Wow...'' en siis ajatellut itse cossaavani koskaan, mutta toisin kävi. Oli ihana katsoa netistä kuvia, joissa oli cossaajia ja puvut olivat ihania, myös coneissa on ilo silmälle, jos huomaa, että ihmisillä on cossipuvut päällä~ Loppujen lopuksi cossaus on mukavaa, vaikka tulee pari hermoromahdusta pukujen tekemisessä~
 
Kirjattu
I have fallen in love with you!

Momelus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2012, 13:13:43 »

Minäkin huutelen. : D Ikää 16, kesällä 17, animehistoriaa takana sellainen 1½ vuotta ja yksi coni.

Cossihistoriaa mullakaan ei ole. Ajattelin aluksi cossata viime kesän desuconissa Kankuroa Narutosta, mutta loppupeleissä tulin siihen tulokseen, että kun on muutenkin ihan outoutta nuo conit, niin käyn kokeilemassa ensimmäiseni ilman.

Kesän Desuun (edellyttäen että äiti päästää... -.-') ajattelin tällä kertaa vääntää edes jotain. Mielessä on käynyt vaikka mitä... Nyt kysyisin teidän ihmisten mielipidettä. Onko kigurumi mielestänne pakko tehdä fleecestä? Mulla olisi nimittäin pari metriä mustaa collegea, josta voisin vääntää kigun. 1) Kun sitä kangasta on, en viitsisi ostaa uutta 2) College olisi kesällä varmasti n. miljoona kertaa miellyttävämpi kuin tulikuuma fleece.
Kirjattu

ahmatassu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #12 : Helmikuu 06, 2012, 21:08:46 »

Hoho~~ Tulipas sellane olo että vois tähänki vastata.
Elikkäs "japanihörhöilyä" on tullut harrastettua vuodesta 2009 ja cosplay oli heti ekasta conista mukana kun tulin Edwardina fma:sta. Sen jälkee on tullut käytyä kymmenessä conissa joista neljässä on ollut joku "oikea" hahmo cossattavana. KH:n Roxas, LM.C:n Maya, Itse ilkimyksen kätyri ja sitte tietty toi Ed. Viimevuonna jäi vähemmälle koska asenteet romahti, mutta into on pahemman kerran palautunut ja aion cossata Sengoku Basarasta Mitsunari Ishidaa~

Paricosplay on muuten aivan mieletöntä! Mä ja mun paras kaveri oltiin jossaan välissä cossaamassa umppalumppiakin, mutta sitte ei löydetty oikeen värisiä lateksikankaita. :''D Neljästä valmiista cossistani kolme on pari/ryhmäcosseja kaverin kaa. Fiilis on aina aivan eri kun on samasta sarjasta kaveri mukana! SB cossikin olis parin kaa ja kaverin cossi on lentävällä teepöydällä ratsastava Yoshitsugu Otani! Saan conissa sitten lykkiä sitä koko päivän kun säädetään se pyörille. >xD

"Onko kigurumi mielestänne pakko tehdä fleecestä?"
^Niin ei ole pakko. Kaveri teki kesäkigun lakanakankaastakin, nii miksei onnistuis. Kigunhan saa vaikka vessapaperista jos on pakko! Toki fleese näyttää aina söpömmältä ja pörröisemmältä, mutta jos ei haittaa, niin miksi pitäis polttouunia päällensä pukea. ...Tosin polttouuni ole se lakanagikukin, musta kun oli. Varaudu kuolemaan joka tapauksessa~
Kirjattu

NeAKATSUki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #13 : Helmikuu 08, 2012, 23:52:22 »

Voishan sitä itekki ny tähä vastata :D
Joo siis cosplayta varsinaisesti vasta Animecon-Finncon 09ssä alkanut harrastamaan. Montakohan vuotta siitä nyt on jos olen nyt 15? No mutta muuten cosplaysta ollut kiinnostunut jo muutama vuosi ennen conittamista ja cossaamista. eka conhan minulla oli Tsukicon 08.

Nooh vähän laiskanpuoleinen olen ollut joten varsinaisesti vain 5 cossia tehty, joista yksi kaappicossi + sitten kaksi kigurumia olen kanssa tehnyt. Cosplay asuni ja kigurumini siis ovat tähän mennessä olleet: Deidara (Narutosta), Luffy (One Piecestä), Belgia (Hetaliasta, kaappicossi, en ollenkaan välitä hetaliasta, minut vain pyydettiin mukaan), Anubis (Oma keksimä), Motochika Chosokabe (Gakuen BASARA) ja kigut: Pichu (Pokémon) ja nallekarhu (joku random).

Harrastan cosplayta nykyään ihan henken ja vereen enkä välitä mitä pahaa siitä sanotaan, Haters gonna hate.

Kilpailuihin en ole koskaan osallistunut, vaikka Anubiksella olisin voinut kun monikin ehdotti sitä myös, mutta jänistän helposti :/ Tulevaisuudessa kyllä siskon kanssa kai aiotaan osallistua kilpailuun tämän Otomo Sorin cossilla ja minun Motonari Mori cossilla (Sengoku BASARAsta molemmat). joskus... kunhan en jänistä~

No ryhmäcosplaysta ei ole vielä paljoa kokemusta. Olen ollut yhden Akatsuki cosplayryhmän järjestäjänä, mutta tämä ryhmis peruuntui, koska moni ei päässytkään tapahtumapaikalle ja varaconiin en itse järkkärinä päässyt eikä varajärkkäritkään. Peruuntuivat ne. No nyt on taas uusi ryhmis kasaantumassa, nyt tosin Sengoku BASARA ryhmis johon etsitään cosplayaajia mukaan. Taas olen yksin järkkärinä, mutta jos tulee hyvinkin paljon porukkaa kasaan, taidanpa napata muutaman toisen järkkärin messiin ettei mene mahdottomaksi koko touhu.

Ensisijaisesti nyt tulevaisuudessa aion cossata Motonaria ja Narutoa (kaverin pyynnöstä)..ja ei niin tärkeänä tulevat Gwaihir (tLotR), Minecraft cossi ja kaverille väkään Oichin (Gakuen BASARA).
Kirjattu

horaaneko

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 37
  • Mui. :3
    • Profiili
Vs: Tuskapaja - Yleinen cosplaykeskustelu
« Vastaus #14 : Helmikuu 11, 2012, 19:29:04 »

"Onko kigurumi mielestänne pakko tehdä fleecestä?"
^Niin ei ole pakko. Kaveri teki kesäkigun lakanakankaastakin, nii miksei onnistuis. Kigunhan saa vaikka vessapaperista jos on pakko! Toki fleese näyttää aina söpömmältä ja pörröisemmältä, mutta jos ei haittaa, niin miksi pitäis polttouunia päällensä pukea. ...Tosin polttouuni ole se lakanagikukin, musta kun oli. Varaudu kuolemaan joka tapauksessa~

Ootko ottanu tän yheltä käyttäjältä aniki.fi:ssä vai olitko se kirjottaja? xD Oon nimittäin tän kuullu ennenkin.

Nonnih. Nyt on suunnitteilla täks vuodeks ainakin Bleachin Ulquiorra (koska se on helppo ja tykkään maskeerata~) ja ehkä Darker Than Blackin Hei, koska sillä on naamio. 83 Tykkään naamioista, varsinkin tuosta. :3
Muutama Final Fantasyn hahmokin on noussu esille joita haluis cossia, mutta pitää katella vielä mitkä kaikki saan tälle vuodelle tungettua. :D
Kirjattu
"Miska, miten paljon tuo kissa painaa?" "Ei tässä puhuta pelkästä painosta, Kai hyvä. Mr. Andersonissa on 156 kiloa täyttä rautaa!"

~ 99 totuutta poikaystävästäni ~