^ Riippuu mihin jäit, mutta onhan tuota Gaaraa näkynyt, tosin ei viimeiseen viiteen (?) chapuun.
Viime kesänä minulla oli liikaa vapaata aikaa ja jatkoin Naruto-animen katselua siitä, mihin jäin. Fillerit sopivat yleiseen repeilyyn ja pään tyhjennykseen, joten niitä sitten katselin kesäni ratoksi. Sitten kun viimein päästiin juonen kimppuun taas niin ai että. Jotenkin tuntuu siltä, että narutardius ei ole vielä kokonaan kadoksissa, vaikka aika pahalta (tai hyvältä, miten sen nyt ottaa :'D) näyttikin jossain vaiheessa. Melkein lopetin animen katsomisen kokonaan ja mangakin nyppi kunnolla. Mutta silloin kesällä tosiaan innostuin joko animen parantuneesta piirtojäljestä tai jostain mangan juonenkäänteestä, en nyt muista kummasta. Siitä lähtien olen taas innolla seurannut Narutoa sekä animena että mangana, itse asiassa viime aikoina olen odottanut uusia mangachapuja yhtä innolla kuin vanhoina hyvinä aikoina.
Pidän siitä, mihin suuntaan Naruto on mangana mennyt. Tässä topikissa on kai ihan luvallista spoilata, joten voin vapaasti kertoa, kuinka uusi ninjasota oli hyvä veto ja muiden hahmojen tuominen kuvioon omissa taisteluissaan vähän virkisti lukemista. Nyt tämä uusin Kurama-episodi on ollut myös mieleinen, ja on hyvä, ettei Kishi ala heittelemään häntäpetoja Naruton kaveriksi ihan liian helpolla. Sanokaa mitä sanotte, mutta aika pitkälle Kishi on jaksanut venyttää Naruton ja Kuraman yhteistyötä. Yleensä Naruton uusiakavereitajee!-jutsu on toiminut paljon rivakammin, toisinaan liiankin sutjakasti.
Viimeisimmän chapterin loppu oli hyvin eeppinen, pitkästä aikaa sellainen chapu, jonka luin peräti kahdesti. Narutossa eniten on häirinnyt vähäinen ilmeikkyys, mutta tässä viimeisimmässä ilmeitä oli vähän enemmän. Sivun 10 alarivin Naruto on ainakin omasta mielestäni paras Kishin koskaan piirtämä Narska. Toivottavasti animen tekijät eivät kuse tätä kohtausta sitten, kun siihen asti päästään. Ja lyön vetoa, että ainakin yksi fillerikausi pitää kestää ennen sitä.
Mutta kaikenkaikkiaan Naruto alkaa saavuttaa entisen hohtonsa. Eihän sitä koskaan kannata FMA:n kaltaisiin mestariteoksiin, mutta viihdyttävyydeltään Naruto on ajoittain todella hyvää tavaraa.
Mangan loppumisesta sen verran, että en usko Kishin tapattavan Narutoa. Manga loppuu 99 prosentin varmuudella siten, että Narutosta tulee hokage, mutta en kyllä sulata sellaista lässynlässyn-loppuakaan. Jos minä olisin Kishi, laittaisin Naruton eteen vähän vaikeitakin valintoja ja tapattaisin Sasuken. Ei Narutollakaan kaikki sydäntensulattamiset voi onnistua ja lisäksi Sasuken palaaminen kylään olisi hyvin kyseenalainen ratkaisu Kishiltä. Ajatus on yksinkertaisuudessaan mahdoton. Toivottavasti loppuratkaisu on ainakin yllättävä, jos nyt ei nerokkuuteen kyetä. : D