Lainaan itseäni Facebookista:
Onneks saadaan Suomessakin näköjään sensuurijärjestelmä vireille niin ei tarvi enää kauhistella pelkästään Kiinan ja Pohjois-Korean toimintaa. En oo PirateBaytä ikinä mihinkään käyttänyt mutta tuo sen sensurointi tekee kyllä musiikkibisneksen ja Suomen oikeuslaitoksen naurunalaiseksi. Koskakohan saatais päättäviin elimiin joku joka ymmärtäis edes vähän internetin päälle?
Elisaahan tässä ei voi syyttää sillä se taistelee tuota tekijänoikeusmafian haastetta vastaan. Eipä tuo sinänsä haittaa minua, että Piratebay on näennäisesti estetty mutta huolestuttavaan suuntaan tässä ollaan etenemässä.
Aion jatkossakin boikotoida musiikkibisneksen toimintaa ja olla ostamatta yhden ainoata CD:tä. CD:t ovat niin typerän vanhanaikaista jo, että niiden myynnin yrittäminen on kuin koittaisi myydä mustavalkotelkkaria melkeinpä. Vaikka siinä onkin tietty pointti, että artistit menettävät tuloja niin voin ihan rehellisesti sanoa, että en olisi yhden yhtä mangaa ja animesettiä ostanut ikinä ellen olisi aikoinaan ladannut Narutoa ja vastaavia sarjoja. Nykyään onkin hyllyssä mangaa ja animea jo yli tuhannen euron edestä enkä usko, että olen millään muotoa ainoa. On vain käsittämätöntä miten yksinkertaisia ovat A) Tekijänoikeusmafia ja B) vallassa olevat joille a):n lobbaukset menevät täydestä. Loppujen lopuksi tässä nettisensuurissakin on kyse vaan tekijänoikeusmafian lobbauksesta. Vaikka en tuekaan sinällään Anonymouksen kaltaisten hakkerien verkkoterrorismia niin juhlin joka kerta kun joku kaataa tuon käsittämättömän ihmisryhmän sivuja tai tekee jotain muuta kiusaa.
Onneksi Islannissa sentään oli jotain lakiesitystä täysin vastakkaiseen suuntaan. Siinä vaiheessa kun Suomen mottipäät säätävät lait sellaisiksi ettei täällä tietotekniikkaihmiset ole niin on sentään joku maa, jonne voi sitten hakeutua moisiin hommiin.
Meni vähän offtopic mutta oon tänään ollu jotensakkin hermostuksissani siitä miten musiikkialan mafia saa säädellä sääntöjä kun eivät osaa liiketoimintaa harjoittaa ja kehittää tuotteitaan asiakkaiden haluamaan suuntaan.