Mulla kävi tällainen jännä juttu, että hain amikseen, pääsin amikseen ja aloitin amiksessa, linjana leipuri-kondiittori. Sitten kävi niin, että lastenreuma (nivelsairaus, aiheuttaa nivelkipuja, jäykkyyttä etc.) enkä voinut enää jatkaa. Paikallinen lukio otti mut kiltisti kesken lukuvuoden (suhteet, suhteet...) ja nyt alkaa olla ensimmäinen jakso takana.
Jos multa kysytään, niin amis. Amis vie lukion 6-1 milloin tahansa. Amiksesta sä valmistut suoraan ammattiin, pääset tekemään käsillä, se ei ole sellaista pänttäämistä, luokat on tiiviitä ja meno suhteellisen rentoa. Jos saisin päättää, menisin milloin tahansa takaisin amikseen. Ehkä mä olen vähän ennakkoasennoitunut lukiota kohtaan ja päättänyt pitää amista parempana, mutta mä olen mielestäni amislainen henkeen ja vereen.
Lukiossa on kyllä omat hyvät puolensa. Älyllinen taso on ihan eri luokkaa, ainakin oppituntien laadusta puhuttaessa, ja mä pidän siitä, että porukka vaihtuu.
Molemmissa on puolensa, ja valinta riippuu varmaan ihan siitä, mitä haluaa tehdä, ja kumpi sopii itselle paremmin.