Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Dominion  (Luettu 58542 kertaa)

Freyr

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Animu
Dominion
« : Helmikuu 13, 2012, 15:06:45 »

Pelin perusidea on siis rakentaa omaa valtakuntaa, joskin tämä voi terminä hieman hämätä. Jokaiselle pelaajalle jaetaan aluksi rahaa ja muutama pistekortti. Pelin voittaa se, jolla lopussa on eniten näitä pistekortteja (läänejä yms, eli sitä valtakuntaa). Erikoisen pelistä tekeekin se, että koko pelin ajan näistä pistekorteista ei ole kuin haittaa! Tämän lisäksi käytössä on laaja valikoima erilaisia toimintakortteja jonka avulla voi keskittyä joko oman valtakunnan kehittämiseen tai haitantekoon vastapelureita kohtaan.

Noh, mikä tästä pelistä tekee sitten niin erikoisen ja mielenkiintoisen? Variaatiot. Normaalissa pelissä on käytössä 10 erilaista toimintakorttia. Kaikkien ilmestyneiden lisäosien myötä valittavia eri toimintoja aletaan lähestymään kolminumeroista lukua (ellei olla jo ylitettykin)! Näistä voi siis kasata erilaisia 10 toiminnan kokonaisuuksia niin monenlaisia, että yksikään peli ei ole samanlainen ja tämä luo taas pelille suuren taktikoimiselementin mahdollisuuden.

Lisää infoa itse pelistä: http://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/dominion-valtakunta/

Ja sitten itse asiaan! Mahtaakohan tämä lauta/korttipelien kuningas olla tuttu animulaisille? Löytyykö itseltäsi kenties kyseinen peli ja lisäosia? Suosikki korttisi? Entäpä inhokit? Mahdollisesti jopa suosikki kokoonpano?

Itseltä löytyy pelin lisäksi jo kaikki ilmestyneet lisäosat. Kavereiden kanssa pelaillaan yleensä kerta viikkoon jokusen tunnin ajan ja ollaan aivan koukussa :D Jokaiselle on alkanut muodostumaan selkeät taktikointitavat miten asiaan lähtee lähestymään, mutta varianssia tähänkin tietty löytyy. Viimeaikoina ollaan tykätty pelata niin, että pelissä on joukossa myös siirtomaat ja platina-rahat. Sääntöjäkin ollaan hieman sovelletty sen suhteen mihin peli päättyy aina riippuen tarjolla olevista korteista.

Henkilökohtaisiin suosikkikortteihin kuuluu ehdottomasti taktikko, apuolento, golem ja oikeastaan kaikki erilaiset kylät. Kaikkein mukavinta on se, kun pääsee kunnolla kombottamaan pitkän liutan toimintoja jonka jälkeen lopuksi saa ostettua kerralla jotain kunnollista :D

Inhokkikorteiksi on ehdottomasti muodostunut merirosvolaiva ja toistuvan toiminnan kortit, JOS niitä on useampia yhtä aikaa valittavana (varsinkin jos antavat lisätoimintoja seuraavalle vuorolle)

Vielä mitään valmiita kokonaisuuksia pöytään otettavista korteista meille ei ole syntynyt sillä kokeiltavaa riittää tosiaan niin paljon eri muodoissa kun kaikki lisäosat kerran on käytettävissä. Olisi kuitenkin mahtavaa kuulla jos täältä joltain löytyisi hyväksi havaittuja kokonaisuuksia, niin voisi niitä seuraavilla pelikerroilla kokeilla :)
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Dominion
« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2012, 20:27:54 »

Risk...

Anyway?
Well...?
Kirjattu

Lee-san

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Dominion
« Vastaus #2 : Elokuu 05, 2012, 20:49:29 »

Tämä peli kyllä löytyy, sain sen viime jouluna mutta olin pelannut aikasemmin naapurin pelillä ja lisäosalla. Peli on tosiaankin todella koukuttava, tätä peliä ei vain pysty pelaamaan kerran ainakin kahdesti pitää päästä pelikerralla pelaamaan. Olen ottanut suunnilleen joka kerta turpaani pelatessani mutta se ei intoani tukahduta. Suosikki korttini on varmaankin kylä-kortti ja inhokki korttia ei varsinaisesti, eniten ottaa päähän se kun ei voita. :D Itse on tiedä/muista minkälaisia lisäosat ovat, koska Freyr mainitsi kortit taktikko, apuolento, golem ja merirosvolaiva, joista ei minulla ole minkäänlaista mistikuvaa että olisin pelannut niillä.  Suosittelen kaikille tätä peliä on todella hyvä!  :)
Kirjattu

EgyLynx

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Dominion
« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2012, 19:38:35 »

Nyt tuli mieleeni Catan- sarja...
Kirjattu