Animu.fi foorumi

Tarkempi haku  

Uutiset:

Tervetuloa uudelle Animu.fi foorumille, muista käyttäytyä!

Kirjoittaja Aihe: Cosplayn syvä-analyysiä  (Luettu 47983 kertaa)

oneechan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Cosplayn syvä-analyysiä
« : Huhtikuu 20, 2012, 17:32:13 »

Eli tänne omia "cossaus-kokemuksia" (<-jos noin voi edes kirjoitta) ja neuvoja muille!
Mistä ostit peruukin? Oliko hyvä?
Mistä sait asun? Entä kaavat? Onko ulkomailta tilaaminen hyvä vai huono asia?
Miten toteutit meikin?
Mutta ennen kaikkea, ketä cossasit ja miksi? (Ja missä! ♥)

Olisi hauska, jos vielä arvioisitte kokonaishinnan, niin voimme miettiä sitä, onko cosplay todella kallis harrastus.


Eli kaiken kiteyttääkseni:
syvä-analyysiä cosplaysta
Kirjattu

oneechan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Cosplayn syvä-analyysiä
« Vastaus #1 : Huhtikuu 20, 2012, 17:53:20 »

Olen cossinut Narutoa (Narutosta mikä ylläri) ja Deidaraa samasta sarjasta. :3
Narutoa cossasin, koska se oli helppoa. Keräsin kaiken ajoissa kasaan. Minulla oli valmiiksi jo oranssi haalari. Muut tarpeelliset keräsin muualta talosta. Eli pikkuveljen valkoinen kauluri, sininen vyö, siniset sandaalit ja kengät. Asu oli siis ilmainen. Tupeerasin blondit hiukset pystyyn ja laitoin aiemmin itse tekemäni otsapannan päähän (jos haluat, ohjeet löytyvät http://miu-maukui-oneechan.blogspot.com/2012/03/poo-kaikki.html blogistani). Naruto-cossin toteutin koulun naamiaisissa :P
Deidaraa cossasin ekassa conissani (Desucon frostbite) ♥ Tämän sitten toteutinkin niin kuin asut 'kuuluukin' toteuttaa, eli mietin puolivuotta etukäteen mitä voisin cossata, vaihdoin muutaman kerran hahmoa, ja kun oli enää 4 viikkoa, coniin etsin kaavat. 3 viikkoa coniin, ostin kankaat. 2 viikkoa coniin, aloitin työt (pyydän äitiä aloittamaan ompelun, koska en itse kerkeä..  ::) ). Viikko coniin, ompelin kaksi akatsuki-kaapua hätä-hätää valmiiksi (Toinen meni Bakanekolle ♥). Edellisenä iltana etsin kaiken muun. Kahden kaavun kankaat maksoivat vähän päälle 100€. Joten ainakin tässä tapauksessa, tekeminen tuli halvemmaksi :)
Kirjattu